násilí
nn
dobrý den. s (bývalám) přítelem jsme brali pervitin. on, i vařil. zhruba dva měsíce zpátky jsme oba přestali, já určitě, on nejspíš. na dojezdech me vzdycky mlátil. bohužel to udělal včera zas. a to čistý. nemá se už na co vymlouvat. mám od něj rozbitou čelist a tři řezné rány na noze. nosím berle. chtela bych se zeptat, (i když asi ne k tématu)jestli jej mám žalovat na policiji. mám šenci na úspěch. našel si novou úžasnou práci jako vývojář pro brněnský siemens. jenže na svobodě taková špína fakt nemá co dělat. a varování pro ostatní holky: s tímhle si fakt nezačínejte.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Předem se omlouvám za vymazání jména Vašeho ex-přítele, bohužel zveřejňování celých jmen a kontaktních údajů nám etický kodex poradny neumožňuje (a to ani v případě jmen lidí, kteří jsou podepsáni pod odeslaným dotazem). Jinak Vašeho ex-partnera neomlouvá nic - ani to, že Vás bil, pokud byl na dojezdu po pervitinu, ani není podstatné, jestli je teď čistý nebo ne. Důležité je jedině to, že pervitin neberete Vy, že už příteli jeho agresi a násilí nechcete tolerovat a že s tím chcete něco dělat. To, co Vám způsobil, je velice závažné a myslím, že by bylo potřeba, aby mu z toho pro něj vyplynuly nějaké důsledky. Na vašem místě bych se asi obrátila na policii - ta musí případ začít řešit bez ohledu na to, jakou má přítel práci a postavení a Vy rozhodně máte šanci s tím něco udělat. Možná by Vám pomohlo, kdybyste si o tom mohla něco přečíst na stránkách, které se přímo pomocí obětem násilí zabývají (sdružení Bílý kruh bezpečí, www.bkb.cz), kde se mimo jiné dočtete, jak byste měla při podání trestního oznámení postupovat. Také tam získáte jiné užitečné informace včetně kontaktů na pobočky v ČR. Dále Vám posílám adresu na webovou poradnu www.donalinka.cz a na jejich non stop linku zabývající se domácím násilím - pokud byste byla s přítelem nadále v kontaktu a situace se by se nějak vyhrotila, tak tam můžete zavolat kdykoli. Bílý kruh bezpečí - pomoc obětem trestné činnosti Slovinská 41 612 00 Brno – Královo Pole každé úterý: 17 – 20 hodin každý čtvrtek: 17 - 20 hodin (pro objednané) tel./fax: 541 218 122 tel.: 732 842 664 - jen pro objednání e-mail: bkb.brno@seznam.cz www.bkb.cz Pomoc obětem domácího násilí DONA linka 2 51 51 13 13 www.donalinka.cz Držím Vám moc palce. Pokud byste potřebovala nějaké kontakty na zařízení, kde byste si mohla promluvit i o problému s drogami, jste teď v náročné situaci a možná byste potřebovala nějakou podporu, aby se Vám podařilo to zvládnout bez drog. Můžete se podívat například na www.podaneruce.cz (ambulatní programy).