řešení závislosti v pracovním poměru
Oscar
Dobrý den, můj problém se týká spíše k možným důsledkům v návaznosti na léčbě v drogové zavislosti. Před 6 lety jsem se úspěšne zbavil mé 5 leté závislosti na pervitin. Nedávno jsem získal velmi dobrou práci která vyžadovala velké nasazení a tak jsem po dlouhém zvažování v domění, že situaci zvládnu znovu použil pervitinl. Jak již asi tušíte... nezvládl... Hlavní problém ted je ona práce kdy zastávám důležitou funkci v oboru IT a náhrada za mojí osobu by stála nemalé náklady které bych musel uhradit a nepřítomnist ještě větší. Výši škody si ani netroufám domyslet protože tolik jsem neviděl ani ve snu. Nedokážu si představit náhradu která by mne dokázala udržet alespon 10 hodin denně v pohotvosti a tak zvládl svou práci kerou mám. Lečba vyžaduje delší čas a jak jsem se i přesvědčil člověk není schopen ničeho minimálně po dobu 2 měsíců. Nedávno jsem byl hodně nachlazený a 10 dnů neschopen. Využil jsem tuto příležitost k zbavení závislosti avšak tato doba nesačila a po mé neschopnosri se zatatými zuby hned první den v práci byl kalamitou. Všechno jsem kazil a celková výkonost nestála vůbec za nic. Zvoral jsem toho tolik, že poté mi trvalo ceký týden do pozdních nočních hodin samozřejmě již pod grogou napravit co jsem způsbil. Myslíte si, že exstuje řešení?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci a že se Vám zdá, že to nemá řešení. Ale řešení jistě existuje. Jen to vypadá, že budete muset něco ve svém životě přehodnotit a budete muset připustit, že bez odborné pomoci v tuto chvíli tu abstinenci nezvládnete. Pokud budete brát dál, tak Vám to zanedlouho začne v práci spíše překážet, než aby to bylo nějak k užitku. Jistě sám víte, co jste si užil v těch pěti letech, co jste předtím pervitin bral, proč jste přestal a kolik Vás to stálo úsilí. Pokud to nezastavíte teď, tak to bude jen horší a horší a nakonec to velice pravděpodobně dopadne tak, že o tu svou práci stejně přijdete, protože si nedokážu představit, že byste mohl takto dlouhodobě v zaměstnání fungovat. Můžete zvolit nějakou formu ambulantní léčby, kam byste mohl docházet a zároveň chodit do práce. Pak je také varianta, že práci opustíte a půjdete do léčby a pak budete hledat práci novou, která na Vás nebude klást takové nároky, které jsou pro Vás neúnosné. Další variantou je jít do krátkodobé léčby (cca 6 týdnů, lze absolvovat například v rámci psychiatrické kliniky FN Plzeň) a mít na to normální neschopenku. Pokud ta Vaše recidiva netrvá příliš dlouho, tak si myslím, že Vám těch šest týdnů mělo stačit. A pak samozřejmě nějaké ambulantní doléčování... Musíte se ale rozhodnout, že s tím chcete něco dělat, nikoli se ujišťovat, že to nemá řešení a brát dál. Zatím přeji hodně štěstí a držím palce.