jak pomoci
freep
dobrý den,chtela bych se zeptat,moje sestra je hodne zavisla na alkoholu,byla jiz jednou v lecebne ale utekla za tyden,dale mela detox zase jinde v nemocnici,ale prisla a hned zacala pit. Ted uz vubec nejevi ani trosku zajem o to nechat se lecit,pritom se sni chce manzel rozvest,uz to dal nesnese-trva to prilis dlouho, a dale se divime,protoze ma 4letou dceru. je ji nejspis vsechno jedno. je nam ji lito a nevim s rodici jak ji mame pomoct,jak ji donutit do lecebny. nebo kdy si vlastne uvedomi ze by se mela lecit? az bude hrozit ze se neco stane po zdravot.strance?uz nevime.uz nekomunikuje s nikym.nejspis je jak se rika konec??? prosim poradte co bychom meli delat. diky moc za odpoved. S pozdravem Petra

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, situace, kterou popisujete, je v téhle chvíli bohužel trochu bezvýchodná. Jak jste už sami zjistili, léčba z donucení nemá smysl. Závislý musí sám chtít, aby se dalo něco změnit. Možná ale, když sestra není ochotná být v léčebně, byla by ochotná docházet někam ambulantně, alespoň to zkusit. Snad by pomohlo, kdyby se nějakému terapeutovi podařilo navázat s ní pro ni bezpečný vztah, kdy by mu mohla důvěřovat a říct mu, co se děje, že ztrácí o vše zájem. Když to není ochotná už říct nikomu jinému... Bylo by to pro ni určitě bezpečnější než léčebna, kde se lékaři střídají, je tam mnoho pacientek na málo personálu apod.