lsd
Kathrina
dobrý den, moc by mě zajímalo jak dlouho se drží LSD v krvi, jestli to lze zjistit i z moče a jaká jsou rizika užívání (1-2 za měsíc)..........předem děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. LSD se z krve ani z moči obvykle nestanovuje - účinkuje v tak nízkých účinných dávkách, že je problematické jeho užití laboratorně ověřit a toxikologické laboratoře obvykle testování na přítomnost LSD v organismu ani nenabízí. V rámci výzkumu bylo nicméně zjištěno, že LSD se dá detekovat max do tří dnů po posledním užití. Ohledně rizik - halucinogeny jsou poměrně nebezpečné látky a důsledky jejich užívání mohou být nevyzpytatelné a jsou velmi individuálně rozdílné. Jak vysoce rizikové jsou zrovna pro Vás záleží na mnoha faktorech - na Vašem věku, psychickém stavu, zdravotním stavu, na Vaší současné situaci a také na tom, kde a s kým intoxikace probíhá a zda LSD kombinujete s jinými drogami. Jinak si můžete ledacos přečíst na našich stránkách pod kolonkou halucinogeny. Kde se mimo jiné dozvíte, že by halucinogeny včetně LSD neměly být v souvislosti se svými účinky a možnými důskedky na psychiku být považovány za rekreační drogy - k největším rizikům patří právě vážné psychické potíže zahrnující jak mimořádně nepříznivou intoxikaci (bad trip), tak přetrvávající psychotické, depresivní a úzkostné stavy nebo osobnostní změny při intenzivním užívání, potenciál vyvolání závislosti je nulový nebo velice nízký, možnost poškození genetické výbavy člověka byla výzkumem již vyvrácena a somatické komplikace jsou při užívání LSD vzácné. Více najdete na těchto stránkách v rubrice halucinogeny nebo na www.biotox.cz v rubrice Drogy obecně, kapitoly Psychedelika, Pokud se rozhodnete zkusit psychedelika, Předlékařská první pomoc při akutních intoxikacích, První pomoc při intoxikacích halucinogeny. Na závěr - užívat LSD jednou až dvakrát do měsíce mi přijde docela často. Myslím, že proto, aby mohl člověk z takového zážitku vytěžit něco pozitivního, nelze ho jen brát proto, aby si lépe užil víkend. Docela bych v takovém případě doporučovala to omezit.