odpověď - doplnění
svitula
Dobrý den, děkuji moc za odpověď. U nás ve městě jsem našla K- centrum, navštívila jsem je ,zjistila jsem všechny informace, jak se léčit , zajišťují i detoxikace a kontakty na komunity, ale syn musí přijít sám. Včera jsem zažila hrozný den. Měla jsem od syna asi 5 telefonů, samé zmatené, ať mu dám peníze na jídlo atd. Řekla jsem mu, že mu peníze nedám, ale jídlo ano. Večer ke mně přišel se svou přítelkyní, o které jsem již psala, byl očividně nafetovaný, začal mi lítat po bytě, všechno brát do tašky, otevírat všechny skříně, tak jsem se ho snažila uklidnit, mluvit s ním, ale on mi připadal jako dement. Jako někdo ze zvláští školy a jako když si neumí dát dohromady kolik jsou 2 a 2. Pobral si ještě všechny věci, co u mě doma měl a mluvil pořád nesmysly. Když jsem se ptala té jeho přítelkyně , řekla mi, že lže a že neví co s ním má dělat. Léčit se jít nechce. Navíc už asi 3 měsíce nedostala menstruaci a asi je těhotná. Tak jsem jí řekla, že by měla jít k doktorovi. Vypadal strašně, rysy v jeho tváři strašně zhrubly , úplně byl vzteklý bez sebe a já jsem se ho začala bát. Pak vzal všechny ty tašky a začal utíkat pryč , jeho přítelkyně na něho volala, ať počká. Dívala jsem se za nima a připadala jsem si, že ve mně všechno zmrzlo. Byl to nejhroznější obraz. Nevím jak s ním mám dále jednat. Do bytu se ho bojím pustit, když jsem tam sama. Jestli,když se mi ozve mám jít s ním ven někam na kafe si popovídat a domů ho nemám brát. A nejhorší je, že so bojím každého zazvonění telefonu, že se bojím, že ho zase uvidím v tomhle stavu. Vůbec nevím, jak to dál zvládnu. Připadá mi, že ho už nechci vidět . Mám ho nechat padnout až na dno? Co když si to pak budu vyčítat? Mám strach že v té své agresivitě ublíží té přítelkyni. A ještě ... může úplně z toho zblbnout.? Nevím, jestli to správně píši, mně připadá, že je mentálně na úrovni 13 kluka a je to čím dál horší. Nezlobte se, je to takové zmatené ale myšlenky se mi pletou jedna přes druhou. Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, předem se omlouvám za zpoždění v odpovědi. V tuhle chvíli už je to vlastně týden od doby, kdy jste dotaz psala. Počítám, že nejspíš už nebudete v tak velkém šoku, v jakém jste byla, když jste ho psala. Nicméně přesto věřím, že vidět syna, v takovém stavu, jaký popisujete, není nic hezkého. K tomu všemu z něho máte strach. Jestli tomu dobře rozumím, nevíte, co teď dělat. Bojíte se ho, nechcete ho pustit domů. K tomu máte obavy o jeho přítelkyni, která je těhotná. Ptáte se, jestli ho nechat padnout na dno, ale vzápětí se obáváte, že byste si to mohla jednou vyčítat. Vypadá to, že je toho na Vás hodně. Asi by nebylo na škodu si o tom všem v klidu s někým promluvit osobně. Když jste byla v tom K-centru, ptala jste se i na to, jestli by nemohli pomoci Vám? Podobná centra zpravidla nabízejí i poradenství pro rodiče, nebo dokonce setkání s dalšími rodiči, kteří řeší podobné problémy. Určitě by takové setkání nevyřešilo problémy Vašeho syna, ale možná by se Vám alespoň trošku ulevilo. Slyšela byste, že nejste jediná, kdo něco podobného prožívá, zároveň byste se dověděla, co kdo zkoušel a jak to fungovalo. Co Vy na to? S pozdravem, Gabriela Koryntová.