skautska vedouci
Eva
Dobry den, uz tretim rokem vedu skautsky oddil a nedavno jsem poznala u jednoho chlapce (14let), ze kouri marihuanu (byl tim citit). Nechtela bych tento problem tahat mezi jeho rodice a bych mu chtela bych sama pomoct. Nevim ale, jak na to. Predem dekuji za radu Eva

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a velmi se omlouvám za pozdní odpověď. Bohužel neznám moc podrobností, takže nevím, zda je možné, abyste mohla pomoci chlapci sama. Nevím, jestli se u něj jednalo o jednorázovou zkušenost, případně jak dlouho užívání marihuany trvá, jaká je jeho situace - zda má nějaké problémy v rodině či ve škole. Také nevím, zda jste s ním o tom již mluvila, že jste poznala, že byl pod vlivem marihuany a jak se on k celé věci staví. Předpokládám, že by měl vědět, že o tom víte a také by měl jistě vědět, že s ohledem na ostatní účastníky programu skautského oddílu by neměl na vaše akce chodit pod vlivem drogy. Zkuste zjistit, jak na tom je a jaký má k věci postoj. Pak se můžete rozhodovat dál - na vašem místě bych ale pro další postup využila nějaké konzultace s odborníkem. Přece jen se jedná o dítě do 15 let, za nějž nesete v průběhu vašeho programu zodpovědnost a jeho přítomnost při nějakých oddílových aktivitách pod vlivem drogy může být poměrně ohrožující. Také to, zda v jeho případě informovat nebo neinformovat rodiče by stálo za konzultaci, nejsem kompetentní k tomu to na základě takto stručného dotazu rozhodnout. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit nějaké vhodné zařízení nebo někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit a využít osobní konzultace. Pokud se jedná o Prahu, je možné se obrátit například na o. s. Prev-centrum, kde pracují s dětmi a mládeží ohroženými drogami. Více informací najdete na www.prevcentrum.cz.