petra
Dobry den,toto je jedina stranka,kterou jsem na internetu nasla a proto by jsem se chtela zeptat na jednu vec.Pred osmi lety jsem vnitrozilne uzivala pervitin a tak jsem se nakazila zloutenkou typu c.Dnes jsem uz 8 let v pohode.Ale neziji v republice.momentalne jsem v Anglii a mam zde praci.A to je muj problem.chtela bych zde zustat,ale taky chci podstoupit lecbu interferonem.Minuly rok na jare jsem byla na biobsii jater,ale pak jsem vycestovala.Ted se budu vracet domu,jen na mesic a chtela bych vedet,jestli mi mohou dat interferon sebou.vim,ze na prvni tyden musim do nemocnice,jestli mam ci nemam nezadouci ucinky a jsem ochotna tam k vuli tomu zustat,ale pak se chci vratit zpet do ang.A po celou dobu lecby priletet do Cech kdykoliv,kdy to bude nutne.Treba i kazdy tyden.tak mi prosim napiste,jestli ma vubec cenu to konzultovat s mym lekarem a nebo proste po ten rok lecby musim byt doma.V Cechach.Jesti vam to pomuze,tak muj zdravotni stav je prozatim dobry,jaterni testy v norme.Drogy neberu,nekourim marihuanu.Prosim napiste mi,jestli muzete nejak pomoci,nebo kde se mohu obratit dale.Tady v anglii se mi tyhle veci resit nechcou,teda pokud to nebude nutne.dekuji,Petra

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Obávám se, že s interferonem to bude trochu složitější, než že by se Vám podařilo to stihnout v průběhu měsíce, kdy budete v ČR. I když ve Vašem případě - máte některá vyšetření za sebou (výsledky jaterních testů, biopsie), neberete drogy již léta - je to jistě jednodušší než pokud byste se k této záležitosti nechovala takto zodpovědně. Mohu Vám doporučit lékaře, který se zaměřuje na léčbu hepatitidy C a to především u lidí, kteří měli zkušenosti s drogami. Vzhledem k tomu, že je ke svým pacientům velice vstřícný, tak je možnost, že by se s Vámi ohledně léčby interferonem nějak příznivě domluvil. MUDr. Vratislav Řehák, Hepatologická poradna, Nuselská poliklinika, Táborská 57, Praha 4 - Nusle. Je možno telefonicky se objednat Po-Čt, 9:00-12:00 - Telefon 234 091 142. www.hepatitis.cz Dále Vám nabízím tuto stránku, kde najdete kontakty na lékaře zaměřené na hepatitidu C v celé ČR a můžete se k nim objednat i prostřednictvím internetu. www.cecko.cz Přeji hodně štěstí a držím Vám palce.