Marihuana a kouření
Jája
Dobrý den, mám otázečku ohledně závislotsti na Marihuanu. S přítelem jsme začali kouřit Marihuanu cca před 3 lety příležitostně, ale záhy se to stalo na denním pořádku. Od té doby v podstatě přítel kouří denně a když má před sebou vidinu, že dnes se nic nesežene je nevrlý a velmi podrážděný.Chtěl by přestat ( tedy alespn to tvrdí) ale říká, že když si nazahulí tak má vnitřní pocity, které se projevují velikou nervozitou, depresemi a nespavostí.Potřebovala bych poradit jak tuto závislot zlikvidovat a zda je možné do začátku nějaká náhražka.Vždy býval hodně veselý človíček ale ted je stále velmi unavený a hodně trpí depresemi.K lékaři nepůjde. :-(.Předem mnohokrát děkuji Jája

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, závislost na marihuaně je jako každá jiná, často o to zrádnější, že si ji člověk nepřipouští a bere ji jako něco nemožného. Narozdíl od nikotinových cigaret neexistuje žádná náhražka, je třeba zvládnout vše jenom vůlí a motivací. Pokud ale přítel trpí už teď depresemi, počítejte s tím, že se to po vysazení marihuany spíš dočasně ještě zhorší. Pokud tedy chce přestat, neměl by si příliš klást podmínky a vyhledat pokud možno odbornou pomoc, nejlépe psychiatra, který by zároveň se závislostí řešil i jeho deprese.