děkuji za odpověď
mamba
Ptala jste se mě, z kterého jsem kraje. Je to Zlínský kraj, konkrétně menší vesnice poblíž Vsetína. Tento problém je tady, v Lidečku, víc jak rozšířen. Včera mi dcera řekla, že se za hodinu vrátí, nestalo se tak...už zase... Šla jsem tedy na místo, kde se tihle mladí scházejí. Nevím, jestli takhle ze sebe, s prominutím, nedělám vola. Celá parta tam byla s ní. Možní je i problém, že má přítele, jednoho z nich. působí na mě moc zamilovaně(on). snaží se ji držet v mezích. ale je známo, že on taky patří mezi jejich jejich elitu. na jeho obhajobu můžu říct, že by chtěl prožívat tu první fázi zamilovanosti jen s ní, o samotě(snad i bez drog), ale ona chce ven, mezi ty..."fajn lidi"jak sama říká. Mám pocit, že dcera miluje jiného z té "bandy". taky bych se dál chtěla zeptat na pár věcí. vyloučili ji už z jednoho gymplu. teď (možná) chodí na další. Na něm ji držel divadelní soubor. bohužel se v něm neudržela...asi díky drogám. nejspíš to bere jako osobní prohru. neskrývá, že ji to mrzí. ale i tak mi tvrdí, že do školy chodí. Mám tam zavolat? Vím, že by se to nějak dozvěděla. nechci jí ublížit. opět ztratila všechny své věci(po druhé do měsíce). jako doklady, mobil... nechci se litovat, ale nepočítáme se mezi sociálně silné rodiny.(manžel alkoholik...). její o 5 let starší sestra ale i tohle zvládla(patří mezi nej studenty matfyzu na MUNi). nejspíš ji to moje zlobidlo bere jako nedosažitelný vzor. ale zpět k otázce. nemám prostě peníze na to, abych podporovala závislost manžela i dcery. mám jí vůbec dávat nějaké kapesné? Mám ji vůbec držet u studování, když mi sama říká, že půjde na pracák? mám ji moc ráda. je to pro mě těžké. pomohlo by, kdybych jí udělala drogové testy? tvrdíi, že nic nebere. moc jí nevěřím. kdyby jo, jaké doporučujete? omlouvám se, za takovou esej=) mamba

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, manžel pije, dcera "koketuje" s drogami. Tohle vydržet, musí být sakra těžké. Abych se do toho moc nezapletla, rovnou Vás odkážu na nízkoprahové centrum ve Vsetíně, zavolejte tam, popiště jim stručně svoji situaci a zeptejte, jestli Vám mohou pomoci oni, nebo kam se máte obrátit. Oni budou znát služby va Vašem regionu jisté lépe. Tady je kontakt: Centrum Klíč - nízkoprahové zařízení pro drogově závislé [Jižní Morava] Vsetín, Ohrada (bunkr) 1897 tel: 571436900 Zkuste se tam nejprve objednat sama a pak uvidíte, jestli dceři nabídnout společné setkání. Otázky, na které se ptáte, nebo které Vás ještě napadnou, si klidně pište někam na papír. Držím palce a budu ráda, když dáte vědět, co se děje. S pozdravem, Gabriela Koryntová.