žádost o radu
Míra
Dobrý den , chtěla bych Vás požádat o radu. Mám 19 letého syna, který se mi v srpnu loňského roku odstěhoval ke kamarádovi do podnájmu a to byl ve 3. ročníku hotelové školy. Moc to chtěl a sliboval, že školu dodělá. Zaplatila jsem tedy 4. ročník a platila podnájemné, ale chodil do školy pouze 2 měsíce. Nepomohlo domlouvání a nic a půl roku před maturitou školy nechal a že půjde pracovat. Ale bohužel nepracuje, fláká se a lže. Nyní jsem se dozvěděla, že je dealer a pěstuje marjánu a z doslechu má co dočinění i s pervitinem. Během 8 měsíců shodil 48 kg. Když se za mnou staví, tak pořád dělá, že nic, že shání práci a tak, ale je vlastně hrozný chudák a nemůže nic sehnat a tak. Ale jinak ho jeho kamarádi považují za ranaře a často se prý pere a je agresivní.Na leasing si vzal auto a mě ukecal na půjčku ( to jsem ještě nevěděla o drogách). Nevím co mám dělat, nemám žádné zkušenosti. Hrozně ráda bych mu pomohla, ale nevím jak, mám strach, že už mě ani neposlechne, když bydlí jinde a je pod vlivem kamarádů a drog. Je prosím Vás nějaká šance mu pomoct.Zkusím cokoli, nechci aby se dostal do kriminálu nebo aby se mu něco stalo. Předem moc děkuji za jakoukoli radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím že nejlépe mu pomůžete, když s ním přestanete hrát hru na to že je všechno v pořádku a on je vlastně hodný kluk. Máte pravdu v tom, že pokud už bydlí jinde a není na Vás finančně závislý, nemá důvod proč Vás poslechnout. Rozhodně bych si s ním otevřeně promluvila o tom, co víte. Neměl by od Vás dostávat žádné peníze ani podporu, dokud žije tak jak žije. Měl by znát jasně Váš postoj ke svému počínání. Nepomůžete mu rozhodně tím, že ho budete ještě litovat a podporovat a že budete dělat jako že nic. Vím že to není lehké, ale pokud chcete, aby si uvědomil, že žije za hranicemi toho, co jste ochotná tolerovat, musí to jasně pocítit. Zřejmě pak nastane nějaká doba, kdy s Vámi bude komunikovat méně a možná se i dostane do větších problémů, ale průběh bude stejný, jako kdybyste ho stále kryla, akorát bude výrazně rychlejší. To je ale určitý obecný vzorec, jak takové situace probíhají. Samozřejmě každý případ je odlišný a bylo by možná dobré poradit se někde osobně. Pokud byste potřebovala kontakt na nějakou odbornou pomoc, napište přibližnou lokalitu.