nevim si rady
mamba
ma 18leta dcera se dostala k lidem kteri berou drogy.je agresivni,dela si co chce.vim ze bere,ale nevim,jak se chovat.rekne,ze prijde v 21 hodin a prijde rano a spi a pak zase nekde odejde.kdyz se neco zeptam,rekne vypadni.po vikendu nejde do skoly.prosim poradte ,jak se kni mam chovat.vubec si nevim rady.dekuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, řada rodičů se na nás obrací s podobným dotazem. Rada však není jednoduchá. Podle toho, co píšete to vypadá, že dcera si dělá co chce a Vy jste ta, kdo s tím má problém. Co dělat? Co jste vlastně zkoušela? Vypadá to, že jste se zkoušeli domlouvat na pravidlech, ale evidentně to nefungovalo. I když dcera domluvu nedodržela, Vy jste s tím nemohla nic dělat. Trochu v tom cítím jakousi bezmoc - Vy něco rozhodnete, dcera si to udělá po svém, nebaví se s Vámi atd. Každá rada drahá ... přitom to ale nakonce bude stejně na Vás a tom, jak si nastavíte hranice. Můžete to znít drsně, ale jestli dcera odmítá dodržovat pravidla v domácnosti, nemá tam svým způsobem, co dělat. Na druhou stranu vím, jak je to těžké. Jste matka a dceru máte ráda. Určitě nechcete nic pokazit. Takže, kdybych Vám mohla radit, obraťte se na Centrum pro rodiče, tel: 739 268 527; 284 824 234, nebo napište odkud jste a pokusím se pri Vás najít kontakt na zařízení ve Vašem okolí. Zjistíte tam, že podobné problémy neřešíte sama a možná společně s paní Čtrnáctou přijdete na to, co byste mohla zkusit. Držím Vám palce, přeji pevnou vůli, trpělivost a hodně sil. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Zkuste trochu myslet na sebe a udělat si něčím radost!