informace- drog.závislost
Veja
Vážení,včera mně volala zoufalá matka (moje kamarádka). Syn je na drogách(pervitin a ještě něco).Měl nedávno havárii,myslela,že po ní,ale začal s tím již dřív. (Rodina velmi slušná,vztahy byly vždy vpořádku.) Zatím projevil zájem se léčit (Strakonicko),ale léčebna Červený ??(nepamatuji se) je obsazená na 3 týdny.Matka má strach,že do té doby to nezvládnou. 1.dotaz:je nyní někde v republice kvalitní léčebna volná? 2.dotaz: jak se má matka nyní k němu chovat? Radila jsem jí laskavost,lásku pokud to půjde. Sama mu navrhla max.pomoc bude-li se snažit, jinak prý ho vyhodí. Já osobně,ač zdravotnice,nemám s tímto, zaplaťbůh,zkušenosti. Radím instinktem, jenže je třeba odborné rady. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nedá se obecně říci, jak se chovat k dítěti, které má problémy s drogami. Je třeba posuzovat každý případ zvlášť. Doporučila bych proto Vaší kamarádce, aby navštívila např. K-centrum ve Strakonicích a tam s nimi celou situaci probrala. Jistě jí pomohou obvolat i léčebny (dají jí aktuaální kontakty) a poradí jí, která by byla vhodná. O léčbu by měl ale projevit zájem především syn sám a obvolat si případně volná místa a informovat se o podmínkách. Pravda je, že co se týče léčeben, máme zrovna s Červeným Dvorem velmi dobrou zkušenost, ale existuje i spousta dalších míst.