prace v komunite
kristina
Dobry den, chtela bych se zeptat, jake kurzy nebo skoly musim absolvovat pro to, abych se mohla zajimat o pracovni pozici v komunite nebo lecebne pro drogove zavisle? Diky predem. Kristina

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, odpověď na Vaši otázku není jednoduchá, ale pokusím se to nějak stručně shrnout. V komunitách zpravidla dělají lidé, těchto profesí: psychoterapeut, sociální terapeut, sociální pracovník; mívají vystudovanou vysokou školu nebo alespoň střední (zdravotní, pedagogcké, sociální zaměření) - zpravidla obory jako je psychologie, speciální pedagogika, sociální práce apod. K tomu mohou mít započatý nebo dokončený terapeutický výcvik. V léčebně můžete mít vzdělání lékařské. To už pak přesně záleží na tom, co chcete dělat. V současnosti je na Lékařské fakultě Univerzity Karlovy otevřen obor Adiktologie - jde o obor věnující se závislostem. Podívejte se na jejich stránky www.adiktologie.cz. Pak bych Vám doporučila prohlédnout si stránky léčeben i komunit, kde najdete informace o složení týmu. Podívejte se na www.drogy.net do sekce kontakty, případně inzerce; www.drogy-info.cz; www.terapeutickekomunity.org; www.sananim.cz - podívejte se na stránky sdružení a pak si můžete prohlédnout složení týmů a vzdělání vedoucích pracovníků jednotlivých zařízení. Stačí to takhle? S pozdravem, Gabriela Koryntová.