jak pomoci synovi od drog
svitula
Dobrý den, mám syna 20 let ,u kterého jsem zjistila, že bere drogy.Šňupe Pervitin. Přestal chodit do práce, odešel z domova, začal bydlet u nějakých cikánů,pro které krade, dávají mu drogy a jídlo, krade u benzínek, má hrozné abstinenční příznaky. Přítelkyni se kterou žil zmlátí do krve, když nemá drogu. Ta ještě nemá 17 let, utekla s ním,odešla ze školy, nutí ji brát drogy, kdyžjsem ho viděla naposledy byl domlácený, pozašívaný na obličeji, otci ukradl auto. Asi to bral už dřív, ale já jsem na to nepřišla. Hledala jsem ho, když jsem ho našla, byl v hrozném stavu, nechce se jít léčit, už jsem to měla zařízené i v léčebně, jenom by stačil jeho souhlas, měla jsem i doporučení lékaře , byl prostě zfetovaný, mluvila jsem s tou jeho přítelkyní, ta jen pořád říká, že už je na všechno pozdě. Přemlouvala jsem ho, prosila, všechno nanic. On je v takovém stavu, že když nemá drogu je schopen zabít. Je to oznámeno na policii, ale ta pokud on něco neprovede ho nezavře a nenařídí ústavní léčbu. Je mi strašně, nemůžu spát, jsem pod práškami . Všude dluží, lidé za mnou chodí, ať zaplatím jeho dluhy, pořád ho vidím někde zabitého. Navíc jsme s manželem rozvedeni, když bydlel u mě, tak se mu u mě přestalo líbit, protože musel dodržovat určitá pravidla a navíc mi z bytu udělal bordel, tak šel bydlet k otci. Myslela jsem že tam bude pod pevnou otcovskou rukou, ale asi si s ním také nevěděl rady, tak ho vyhodil. Problém je v tom, že se se mnou nechce spojit ať se pokusíme společně syna zachránit. Nevím co mám dělat, jsem zoufalá, hrozně vyčerpaná, policie nic nedělá, bojím se, že to skončí úplně nejhůř, jak může, že ho najdou někde mrtvého a nebo on něco udělá. Každý den chodím po městě, hledám ho. Nemá žádné oblečení, všechno prodal, mobil do zastavárny. Prosím o radu, co mám dělat , jak mu pomoci a jak se z toho nezbláznit. Svitula

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, určitě není jednoduché, mluvit o takových věcech. Chce to hodně odvahy přiznat si takový problém a uvažovat o tom, co se stalo a proč. Ptáte se, jak pomoci synovi. Ale ona na to v tuhle chvíli není žádná odpověď. Vypadá to, že on přestat brát drogy nechce. I když Vám ho je líto, nemůžete v tuhle chvíli dělat nic. Je to jeho život, jeho rozhodnutí, jeho zodpovědnost. A bohužel, má na něj právo. Na Vás je, jak moc se tímto jeho rozhodnutím necháte ničit. Zní to tvrdě, ale vypadá to, že on o Vaši pomoc nestojí. Ne v tuhle chvíli. Možná se to jednou změní, možná ne. Vy se staráte o syna, ale kdo se stará o Vás? Zkuste se věnovat i sama sobě. Dejte se trochu do pořádku. Tím, že budete zničená, vyčerpaná, unavená, pod prášky - nikomu nepomůžete. Obraťte se na odborníky, kteří pracují s rodiči a blízkými lidí, kteří berou drogy. Nebuďte s tak velkým problémem sama! Zkuste si o tom zajít popovídat s někým, kdo tomu rozumí. Možná se Vám alespoň uleví, že v tom nejste sama, možná přijdete na něco, co jste ještě nezkusila. Máte toho v sobě hodně - strach o syna, strach z toho, co bude, o synovu přítelkyni, strach z lidí, co vymáhají dluhy, možná ale i výčitky, pochyby, lítost, vztek apod. Nejste jediná, kdo tohle prožívá. A máte na to plné právo! Ale věřte, že i tohle se dá zvládnout. Možná na to ale v takových chvílích nesmí být člověk sám. Zkuste se obrátit na nějaké Kontakní centrum ve Vašem okolí a nebo napište odkud jste a já Vám pošlu kontakt. Držím Vám palce, přeju hodně trpělivosti a hlavně síly na to udělat další krok. Ten první máte za sebou - napsala jste. Druhý - zajít za odborníkem - Vás čeká. Rozhodnutí je ale samozřejmě na Vás. Takhle přes internet se snadno radí, tak doufám, že nejsem příliš tvrdá. Rozhodně budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí. S pozdravem, Gabriela Koryntová.