Jak na primární prevenci
učitel
Někteří dospělí mají názor, že důležitým prvkem prevence ve školách je komponovaná beseda s exuserem - pamatují na projekt z Opravy, kdy jezdila po Čechách kapcela s bývalým užitetelem drog. Je možné získat kontakt na subjekt, který by podobný program v současné době nabízel? Děkuji za učitele jedné školy a omlouvám se, že asi nepatří do náplně této poradny, leč zkouším info obstarat různými cestami.... Přeji hezké Velikonoce

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, nejsem zastáncem názoru, že pro dobrou prevenci na škole je potřeba, aby se děti setkali s exuserem. Nicméně o tom Váš dotaz není. Ptáte se, kde sehnat kontakt na někoho, kdo v současnosti takovou prevenci dělá. Nerozumím přesně, jestli Vás zajímá beseda s exuserem a nebo nějaká ta varianta s kapelou. Osobně znám pár lidí, kteří jsou bývalými uživateli a v současnosti se prevenci věnují. Bohužel však nevím, odkud jste a tak se pokusím poradit obecně. Zkuste se podívat na http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/ a zadejte si "prevence". Vyjedou Vám kontakty na zařízení, která se prevencí zabývají. Asi bych tam zavolala a ptala se, jestli někdo ve Vaší blízkosti něco podobného nenabízí. Potom mě napadá podívat se na www.odrogach.cz - to je server věnující se prevenci. A nakonec bych ještě zmínila organizaci Teen Challenge. Ta se snaží pomáhat lidem drogově závislým. Někteří z těch, co projdou léčbou, pro ni pak pracují. V jejich nabídce nechybí ani přednášky na školách. Upozorňuji, že jde o křesťanskou organizaci. Před tím, než bych někoho takového objednala do školy, chtěla bych program vidět dopředu a určitě bych doporučila, aby byl na vlasní besedě, případně alespoň části, přítomen vyučující. Přeji hodně štěstí v hledání a jestli narazíte na něco zajímavého, dejte vědět. S pozdravem, Gabriela Koryntová.