ANTIFETFEST...
smolkova
Dobrý den,jsme základní škola a podílíme se na projektu jak zabránit mládeži aby zkoušeli drogy,a pozdeji se jim zmenil celozivotne zivot...mym dotazem je zda nevite nejake statistiky kolik zemre rocne fetaku,popripadne nejake jine zajimave informace ktere by mohli nase posluchace zaujmout..mcokrat dekuji za odpoved...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Myslím, že by bylo dobré zkonzultovat Váš projekt s někým z odborníků na protidrogovou prevenci. Mám pocit, že čísla, kolik ročně umře "feťáků" (zvláště pokud lidi užívající drogy označujete tímto pejortaivním slangovým výrazem), jsou sice jistě zajímavá, ale jak je prokázáno - pouze informování o škodlivosti drog a jejich nebezpečích nejsou tím, co děti od užívání drog odradí. Je potřeba takové programy dělat trochu více koncepčně a zahrnout do toho i více rizikových oblastí než jsou pouze nelegální drogy - mnohonásobně více lidí například zemře v souvislosti s užíváním alkoholu a tabáku... Doporučila bych Vám především stránky www.drogy-info.cz (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti, Úřad vlády ČR), kde najdete mnoho podrobných informací o jednotlivých drogách, výroční zprávy o stavu ve věcech drog v ČR (včetně čísel ohledně smrtelných předávkování), publikaci Smrtelná předávkování nelegálními drogami a těkavými látkami, důležité informace například o riziku přenosu infekčních chorob (hepatitida B, C a AIDS/HIV)... Také zde najdete ke stažení následující publikace: Evropská školní studie o alkoholu a jiných drogách (ESPAD) - Výsledky průzkumu v České republice v roce 2003. Csémy, L., Lejčková, P., Sadílek, P., Sovinová, H. Vydal Úřad vlády České republiky, 2006. ISBN 80-86734-94-3. Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí - Příručka o efektivní školní drogové prevenci (vydána ve spolupráci s o.s. SANANIM v rámci projektu Evropská zdravá škola a drogy podpořeném MŠMT). ISBN: 80-86734-38-2. Pak existují stránky zaměřené na primární prevenci na http://www.odrogach.cz, provozované stejně jako tato poradna sdružením SANANIM. Najdete tam i informace, které jsou zaměřené jednak na děti a mládež, ale také na rodiče a učitele. Ke stažení i přečtení je tam spoustu zajímavých materiálů. Přeji hodně štěstí.