Honza
Zuza
Vím (bohužel potvrzeno i policií), že bratr (27 let) již dva roky bere pervitin. Je impulsivní a problém si nechce přiznat. Rodina nechce situaci řešit, dokud jim to nedokážu. Táta tvrdí, že rozpíchané ruce nemá. Mně je bratr pochopitelně neukáže. Je mi 33 let, mám rodinu a žiju "v pohodě" a nedokáži se dívat na to, jak se zabíjí. Jaké mám možnosti? Pokud by na to přistoupil, je v Jablonci nad Nisou, příp. v Liberci nějaké centrum, kde by nám mohli pomoci? Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Aby se mohl problém řešit, je potřeba si ho přiznat. Zatím jste jediný z rodiny, kdo se k tomu dopracoval. V tuhle chvíli se tedy můžete s rodiči i bratrem bavit o tom, z čeho máte strach, jak se cítíte, čemu nerozumíte nebo nechápete (např. bratrou chování doma, tomu co se děje atd.), čeho se obáváte. To, že bratr bere drogy, budete dokazovat těžko. Můžete se ale bavit o jeho chování, spolehlivosti apod. Jinak centra, na která se můžete obrátit: - Kontaktní centrum ARX [Severní Čechy] Jablonec nad Nisou, Pražská 48 tel: 603371122 - K - centrum [Severní Čechy] Liberec, Rumunská 5/A tel: 482710276 V obou případech jde o nízkoprahové služby, které nabízí pomoc zejména uživatelům drog, ale věřím, že poradí i Vám, nebo Vás odkážou. Kontakty můžete zároveň předat bratrovi pro případ, že by se rozhodl vyhledat pomoc sám. Stačí to takhle? S pozdravem, Gabriela Koryntová.