Zdravotnictvi CR trikrat hura
Lucien
Preji pekny den, par let do sebe siju pervitin a prilezitostne, co se namane a da nejak rozpustit. Pohybuji se ve spolecnosti lidi, kteri jsou na tom podobne. Jako kazdy druhy zaznamenavam zhorsovani psychickeho a fyzickeho stavu i pres to, ze jsem to pred rokem vyrazne omezila, coz samozrejmne nemeni nic na faktu, ze je to svinstvo, s kterym pravdepdodobne nebudu schopna seknout uplne. Sebediagnoza je takova dosti legracni vec, kdyz jste paranoidni a vidite a slysite bludy. A tak jsem memu dobremu znamemu, ktery je doktor sverila sve priznaky a nechala se jim prohlednout, aby posoudil, jak to se mnou vypada a co dal. Doporucil mi navstevu psychologa a sve doktorky, aby aspon provedla zloutenkove a aids testy, ktere by mela vzhledem k vysoke rizikovosti platit pojistovna. Zavolala jsem tedy sve doktorce, abych se u ni objednala. Rekla jsem ji, ze jsem prisla do kontaktu s drogama a lidma, kteri je berou docela drsnym zpusobem a ze bych chtela udelat aspon zloutenkove testy. Ma doktorka mi sdelila, ze klidne mohu prijit, ale vzhledem k tomu, ze jeste mluvim a tudis ocividne neumiram, to budu muset calovat ja a ze to neni nejlevnejsi, tak at si to preberu. Dostavame se k jadru problemu. Vyloucim-li svou doktorku, od ktere se budu moci odhlasit az za pul roku. Je mozne si nechat nekde udelat bezplatne testy nebo jsme jako ti spatni pro nejakou zdravotni peci neperspektivni?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je dobře, že jste se odhodlala udělat pro sebe aspoň to, že budete dbát na své zdraví ( a tím i na zdraví svého okolí). Pokud není ochotná udělat Vám testy obvodní lékařka, zkuste K-centrum někde v okolí (kdybyste nevěděla, kde je, napište lokalitu, ráda Vám pošlu kontakt). Většinou mají testy na žloutenky i AIDS, nebo minimálně přehled, kde v okolí se dají udělat zadarmo. Na HIV dělají myslím zdarma hygienické stanice, pokud jste ochotná říci své nacionále (anonymně jsou za několik stovek), na žloutenky by to mohlo být podobně. Také existují v okresních městech tzv. hepatální poradny, tam by Vám také měli udělat testy zdarma. Ještě co se týče likvidace použitých stříkaček - ať je vyhodíte do odpadků jakkoli, nikdy to není úplně bezpečné (když už, tak nejlépe zlomit jehlu, dát do stříkačky, zašpuntovat pístem, celé do plechovky a sešlápnout). Ideální ale je vracet je do káčka a rovnou měnit za čisté.