Kouření
ARTS
Dobrý den.Chci se zeptat jestli kouření tabáku občasné.Může v mých 14 letech ztlumovat a nebo zpomalovat růst.Nebo ovlivňovat moje myšlení jak negativní tak pozitivní předem děkuji za odpověď.Nashledanou M. Š.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Naše poradna se specializuje spíše na problematiku nelegálních drog, ale mohu Vám doporučit kontakty na webové stránky zaměřené problematiku kouření tabáku: www.dokurte.cz - Česká koalice proti tabáku www.clzt.cz nebo www.prestantekourit.cz - Centrum pro léčbu závislosti na tabáku včetně e-mailové poradny, kam můžete zaslat svůj dotaz K Vašemu dotazu Vám mohu poskytnout jen tuto informaci z webu www.dokurte.cz, prim. MUDr. Nešpor: "Tabák dlouhodobě poškozuje mozek. Čím dříve si mladí lidé navyknou na nikotin, tím větší je poškození poznávacích funkcí jejich mozku. Testy prokazují, že lidé, kteří kouří od raného mládí, si hůře pamatují slova, mají větší problémy při zpracování sluchových a zrakových vjemů." Čím dříve takové začnete kouřit, tím snáze si vypěstujete závislost na nikotinu.