THC
Petr
Dobrý den,chtěl bych se poradit, Kouřím marihuanu už 10 let,je mi 18,chtěl bych přestat,nejde to,Kouřím ji tak často,že druhý den bez trávy jsem agresivní,mám zdravotní potíže,třeba nevolnost...jaký mám udělat první krok pro to abych přestal,Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Asi to nebudete mít úplně jednoduché. Po deseti letech intenzivního kouření marihuany, zvlášť pokud jste začal s kouřením tak brzo a je Vám nyní 18 let, bych Vám docela doporučila vyhledat nějakou odbornou pomoc a pokusit se mluvit o tom, jak přestat, jak si nastavit životní režim a zmenit životní styl - protože je to jednak o tom vynechat marihuanu a jednak o změně životního stylu, abyste byl schopen bez marihuany fungovat. Bude to chtít nějaké úsilí a trpělivost z Vaší strany, samo to nepůjde. A ohledně těch příznaků po vysazení - obyčejně ty rozlady, podrážděnost a nervozita spojená s psychosomatickými potížemi (nespavost, bolest hlavy, nevolnost) spontánně odezní do několika dní. Pokud mi napíšete, odkud jste, můžu Vám poslat konkrétní kontakty na kolegy psychoterapeuty, kteří by Vám s tím mohli pomoci. Zatím přeji hodně štěstí.