pro paní Orlíkovou
Děkuji za odpověď na můj dotaz, mezitím jsem psala další, ten sice ještě nebyl zodpovězen, ale podařilo se mi na Internetu najít jak kontaktní centra, tak psychiatrické léčebny, dokonce i některá střediska pro léčbu drogově závislých. Některé věci jsem si vytiskla, kontakty atp., teď jde jenom o to, aby se mi podařilo "narazit" na syna, je totiž všude a nikde a zrovna když bych ho potřebovala, tak jako by to věděl, bude se mi vyhýbat jak čert kříži. Jinak jsme ze Severu Čech, z Jirkova, a co jsem slyšela od syna, tak - bohužel - feťáků je tu víc než dost. Přesto Vám děkuji za odpověď a hlavně za to, že vím, na koho se mohu obrátit. Manžel o těch současných synových drogových excesech neví, mám strach o tom vůbec začít, je na pouhou zmínku o synovi alergický, takže raději mlčím. Ale teď mám alespoň někoho, kdo ví o čem mluvím a jaké to je žít s drogově závislým. Ještě jednou děkuji, pokud mi budete chtít poradit s těmi kontakty, budu ráda, určitě neodmítám žádnou pomoc.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Zasílám Vám kontakty na kontaktní centra (tzv. "káčka") ve Vašem regionu. Myslím, že by nebylo od věci tak zavolat a domluvit si tam schůzku. Pomohli by Vám s tím, jak postupovat, jaká léčba by byla pro syna nejvhodnější a jaké jsou podmínky v jednotlivých léčebných zařízeních - mohla byste pak o tom promluvit se synem, pokud se Vám podaří se s ním sejít. Pokud se syn k léčbě odhodlá, tak by bylo asi vhodné si o tom promluvit i s manželem, aby věděl, co se synem děje. Ale to můžete všechno probrat osobně s pracovníky "káčka". Kontaktní centrum o.s. Světlo Kadaň Hálkova 224, Chomutov, 430 01 telefon: 474 652 030 Kontaktní centrum Schody Chelčického náměstí 202, Žatec, 438 01 telefon: 415 710 514 fax: 776 238 693 Pavel Bartošek Kontaktní centrum Jilemnického 1929, Most, 434 01 telefon: 476 104 877 fax: 476 104 877 Karel Komárek, DiS. Posílám Vám také kontakt na jedno léčebné zařízení - terapeutickou komunitu White Light, která je v Ústeckém kraji a která je zaměřená na mladistvé a mladé dospělé do 25 let. Považuji ji za velmi kvalitní a myslím, že by to pro syna mohla být dobrá volba. Před nástupem do takové léčby je však potřeba, aby si vyřídil (sám) některé věci, nejlépe s pomocí někoho z pracovníků "káčka", kteří by mu s vyřízením vstupních formalit pomohli a ve kterých by měl podporu než reálně do léčby nastoupí. Přeji hodně štěstí a kdyžtak napište, jak situace vypadá.