Dobrý den. Od pondělí mám ruku asi 3-5 cm okolo vpichu(perník) a při hýbání rukou to dost bolí. Prosím poraďte co to je a hlavně jak se toho zbavit

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že bude nejlepší, pokud se vypravíte do nejbližšího káčka a poradíte se, co s tím. Obyčejně v káčkách poskytují i nějaké základní ošetření, pokud se věc nejeví tak závažná, že byste s tím musel/a na chirurgii. Bohužel těžko můžu závažnost Vašeho problému posoudit takto přes internet, ale s velkou pravděpodobností to bude absces - zánětlivé bolestivé ložisko. Zkuste si koupit v lékárně Heparoid nebo lépe Višněvského balzám (tzv. višňák). Pokud bude boule horká, červená a případně se k tomu přidá celková horečka, je potřeba navštívit lékaře dosti neprodleně, protože jinak se zánět rozšíří do celého těla a může být i po Vás. Některé informace o tom, co by to mohlo být a jak se chovat najdete například tady. http://www.volny.cz/kackotr/uzivatel/komplikace.html