nevim jak pomoct
valecc
dobry den,i kdyz jsou drogy uz skoro vsude a ja uz nejake to svinstvo vyzkousel,nikdy jsem nebyl zavisly a taky nejsem na nicem,porto se nedokazu vcitit do meho bratra,ktery je zavisli na piku asi cca 3 roky. vsechno to zacalo stodolni a technem.. tehdy mu bylo asi 16 let.ted je mu 20 a myslim.. tak 98% ze ho bere denne nitrozilne.. nekolikrat jsem se ho ptal jestli nechce pomoct ,avsak mi vzdy odseknul... a scim jako,ja nic neberu,, zprvu jsem ho strasil tim,ze jestli u neho neco najdu,reknu to rodicum.. to mel jeste strach... ted je mu to uz jedno,mamka uz to vi,ale nechce si to priznat... porad si mysli ze kdyz ho necha sedet u pocitace,a on bude doma,prestane... jen si skoci na 5 min ven,jako zakourit,a takhle to je denne,kdyz kazde rano je s nim k nevydrzeni,jen vyvolava hadky,matka uz nekolikrat byla vyzvednout svuj telefon ze zastavarny,a mnoho jinych veci... je to jako zacarovany kolotoc,on o pomoci nechce slyset,pritom jak jsme spolu sedeli jednou u pivko,vedel jsem ze si urcite dal ale mel v sobe taky dost alkoholu, ,.. rek ze ho to piko uz stve,chtel by stim zkoncit ale ze to nejde... druhy den jak frcel delal jako by nikdy nic takoveho nerek.. muzete mi poradit jak mu muzu pomoci??? udelam cokoli bude v mojich silach..

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je hodně těžké někomu pomoci proti jeho vůli. Zdá se ale , že Váš bratr má pro braní ideální podmínky a vlastně nemá jediný důvod přestat. Jestli mu tedy chcete pomoci a trochu urychlit jeho cestu životem s drogami - a zároveň tím pomoci i matce a sobě k většímu klidu, což také není nepodstatné - měl byste prosadit doma přísnější jednání s ním. Tedy že se s ním nebude jednat v rukavičkách a čekat, že ho to přestane bavit. Co tím myslím, je asi jasné, myslím, že sám cítíte, že matky benevolentní přístup není zrovna nejlepší cesta...Zkuste se tedy doma domluvit a trochu bratrovi ten jeho pohodlný život s drogami narušit. Tím dřív pak bude mít důvod toho nechat. I když je možné, že nastane i dočasné zhoršení, to je ale bohužel součástí celé věci. O podrobnostech by možná bylo dobré poradit se v nějakém centru pro léčbu drog, v Ostravě jich je hned několik, naleznete je např. na stránkách www.drogy-info.cz v mapě pomoci.