Co s dospělou dcerou
Máma
Tak už nám zase utekla.Se vším souhlasila,už jsme byly domluvené,že půjdeme do poradny.Sebrala své sestře peníze.Nebere telefon nebo ho vypne,když volám.Až se zase ozve,jestli se ozve,tak jí dám nůž na krk,že ji nevezmu domů,dokud se nebude léčit.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Bohužel řešit drogovou závislost není zrovna rychlá záležitost. Často blízcí podlehnou prvnímu nadšení, prvním slibům, a pak jsou rozčarovaní nebo naštvaní. To, co se Vám stalo, není nic zvláštního nebo neobvyklého. Lidé, kteří drogy berou, často slibují a sliby nedodržují. Sami se se svou drogovou závislostí "perou". A není to snadně ani pro ně. Jejich blízcí si však často připadají jako bezmocní svědci. Vaše rozhodnutí "dát dceři nůž na krk a nevzít ji domů, dokud se nepůjde léčit", zní velmi rozumně. Ale ze zkušenosti vím, jak obtížné bývá takové rozhodnutí dodržet! Určitě si sama vzpomenete na situace, kdy jste si říkala "tohle už nikdy", ale nakonec se situace zase opakovala. Nevím, jestli jste již kontaktovala nějaké zařízení ve Vašem okolí. Jestli ano, určitě s nimi zůstaňte i nadále v kontaktu. Nikdy není na škodu slyšet pohled někoho nestranného, kdo není v situaci tak "namočen". Hodně trpělivosti ... s pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Zkuste udělat radost sama sobě nebo druhé dceři, vždyť to, že se jeden rozhodl ničit, nemusí nutně znamenat, že se zničíte všichni!