další dotaz
Dobrý den. V sobotu jsem vám psala ohledně syna, který bere pervitin. Dnes za mnou přišel do práce, byl značně agresivní, zasae mi začal všechno vyčítat (veškerý jeho neúspěch je jenom moje a vlastně celé naší rodiny vina), on si vůbec nechce připustit, že na tom má svůj podíl. Začal se ohánět nožem, že nemá kde spát, ať mu seženu léčebnu, že se chce jít léčit, byl celý brunátný, prostě šel z něj strach. Když jsem mu řekla, že v práci nemohu strávit čas hledáním, odpověděl, že bude muset někoho přepadnout, aby se konečně vyspal. Já vlastně ani nevím, jak se v těchto případech postupuje, na jsenu stranu bych mu chtěla pomoci, ale za to všechno urážení ho začínám mít plné zuby. Poradíte mi, prosím, co s ním?

Odpověděl: Bára Orlíková
Dobrý den, teď jsem narazila na Váš druhý dotaz (odpovídala jsem Váš první dotaz dnes, ale nevšimla jsem si, že tento navazuje)). Myslím, že bude nejlepší, pokud se o nejvhodnějším postupu poradíte v kontaktním centru pro uživatele drog, které je v současnosti v každém větším městě a poskytuje i poradenství pro rodiče a blízké uživatelů drog. Samozřejmě, že jeho chování je důsledkem drogové závislosti, ale to není omluvou pro to, aby Vás takto slovně napadal. Předpokládám, že syn je dospělý a tudíž Vy vůči němu nemáte žádné závazky, tedy nemusíte mu poskytovat bydlení, ani finance ani mu shánět léčebnu. Vím, že byste mu chtěla pomoci, ale za takových podmínek to dost dobře nejde. Nemusíte si dělat výčitky, že pro něj děláte příliš málo - především by měl něco dělat on. Nicméně, přes tu strašnou situaci, kterou popisujete, je vidět určitý posun - přestože zatím není schopne připustit, že odpovědnost za svoji situaci má především on - aspoň ví, že (v zásadě) jedinou možností je nástup do léčebny. Zaznamenala jsem i Váš další dotaz, zaslaný dnes, tak už jdu na něj.