Závislost na automatech
hallandella
Dobrý den,mám problém s 26letým synem.V posledních 3 letech si vzal několik půjček v celké výšce asi 300000 Kč.Když jsme se to dozvěděly a přitlačily, tak se přiznal, že vždycky, když s kamarády byly na tahu, tak hrály automaty. Nyní vše splácí. Před půl rokem se oženil, přiženil dceru a již mají dvouměsičního syna. Nevěstě jsme vše na rovinu řekly, aby věděla do čeho jde.Má podobnou zkušenost z prvního manželství, takže jsem syna upozornila, že toto by mohlo někdy v budoucnu znamenat krach jeho manželství, kdyby se podobné věci opakovaly. Mysleli jsme s manželem, že se vzpamatoval, že cítí zodpovědnost za rodinu. Pár měsíců vydržel a nyní jsme už opět zjistily že uzavřel půjčku na 15000 u Providentu a našly jsme tiskopis na dalších 15000 u Home Creditu. Není podepsaný, a nevíme tedy, zda má další půjčku nebo ne. V poslední době se začaly také objevovat jeho pozdější příchody z práce - může mít důvod, kdy nemůže odejít z práce včas, ale je to nějak moc často. Jediný důvod půjček a pozdních příchodů vidíme v tom, že opět začal hrát automaty. Nevím, kam se obrátit o pomoc. Zda stačí zajít jenom někde k psychyatrovi, nebo exitují v našem okolí nějaká centra, kam bychom se mohly obráti. Jsme úplně bezradní. Bydlím v okrese Karviná. Moc děkuji za radu popř. doporučení kontaktního místa.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je dost pravděpodobné, že opravdu opět začal hrát automaty, podle toho co píšete. Nelze to ale říct s jistotou. Co je důležité, je jak se k celé věci staví on. Jestli přiznává, že problémy s automaty opravdu stále má, nebo jestli v tom nevidí žádný problém. Také byste myslím měli hodně spolupracovat s jeho ženou, přeci jen je to teď jeho nová rodina. Měla by také vědět o jeho nových dluzích. Kdyby totiž v nejhorším možném případě došlo k tomu, že už by je nemohl splácet, měla by být ona a děti uchráněna exekucí, tedy nějak se právně chránit už nyní. Doufejme ale, že tak daleko situace nedojde. Jistě je k tomu třeba, aby syn navštívil odborníka. Měl by to být někdo zabývající se závislostmi, ať už psychiatr nebo psycholog. Můžete zkusit např. poradenské a terapeutické středisko na adrese Ostravská 797, Karviná - Fryštát, 734 01, telefon: 731 494 695, nebo psychiatrickou ambulanci Komenského 1, Český Těšín, 737 01, telefon: 558 713 078, případně Vám tam dají lepší kontakt.