problém s alkoholem
jana
Postupem let jsem se dopracovala k tomu, že mám potřebu se opít bez jakékoliv příčiny. Pokud existuje nějaký problém, tak si ho beru jako záminku nebo omluvu pro pití. Pokud se při tomto problému jednou, byť trochu napiju, tak se už opiju úplně. Nedokážu už myšlenku na alkohol odehnat. Zatím s tím nemám problémy jak ve svém životě, tak v zaměstnání nebo v komunikaci s okolím. Vadí mi to však osobně a chtěla bych to nějak překonat. Existuje něco, co by mi mohlo pomoci? Lék, poradna nebo něco jiného? Problém si uvědomuji a chci ho řešit, před okolím se ho snažím skrývat.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že sama tušíte, podle toho, co popisujete, že problém s alkoholem možná ještě není závažný, ale že by k tomu mohlo dojít. Mám pocit, že pro Vás muselo být docela složité se s tím svěřit i takto anonymně a že to od Vás chtělo docela odvahu, zvlášť když se ho snažíte jinak před okolím skrývat. Takže jste udělala první krok k tomu, abyste se v té situaci s alkoholem lépe zorientovala a pokusila se ji nějak řešit. Myslím, že by bylo docela fajn, kdybyste si o tom mohla promluvit s někým z odborníků osobně. Možná, že prvotně není problém ten alkohol, ale ty problémy, které v tuto chvíli pro Vás nejdou zvládnout jinak než s pomocí alkoholu. Možná, že dobrou variantou, jak s tím pohnout, by bylo svěřit se s tím někomu z psychoterapeutů a zkusit přijít na to, co se s Vámi děje, s jakými potížemi se v životě potýkáte a jak s tím souvisí ten alkohol. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám případně někoho konkrétního z kolegů doporučit. Zatím přeji hodně štěstí a odvahy i do budoucna.