mozkové bunky
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jak moc poškozuje piko mozkové bunky?myslím pokud jde o pamětovou schopnost.znám totiž pár lidí,co se díky pervitinu shihli naučit na maturitu za strašně krátkou dobu..je to horší např.ve srovnání s alkoholem nebo marihuanou?děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pervitin je jedna z drog, na něž se vyvíjí poměrně rychle intenzivní psychická závislost, může způsobit řadu somatických i psychických poškození. Pokud se jedná o srovnání s alkoholem - alkohol dokáže při intenzivním a dlouhodobém užívání taky nadělat velkou paseku, srovnatelnou s užíváním tvrdých drog, marihuana je na tom o něco lépe jak co se týče rizika vyvolání závislosti, tak rizika zdravotních poškození. jedním z účinků pervitinu je to, že člověk necítí potřebu spánku a má pocit zvýšené intelektové aktivity - takže to může vypadat, že pervitin je výborný pomocník při učení, ale mám pocit, že jsou i výrazně úspěšnější strategie, kdy druhý den vše nezapomenete, není Vám zle a nemáte depresi, jako v případě užití pervitinu... V zásadě si moc nepomůžete, protože rizika užití převažují nad pozitivy. Jak už to tak u tvrdých drog bývá... a jak se nakonec můžete o pervitinu dočíst v textu na našich stránkách: Metamfetamin urychluje tok myšlenek, často ovšem na úkor kvality (hlavně při opakovaném užití). Také zvyšuje pozornost a soustředěnost, zlepšuje schopnost empatie a odstraňuje zábrany. Po jeho užití nastupuje euforie, pocit sebejistoty a rozhodnost. Intoxikovaný nemá potřebu spánku. Po odeznění účinku se dostavuje fáze deprese s hlubokými pocity vyčerpání a celkovou skleslostí. Při chronické intoxikaci nebo při užití velmi vysoké dávky se rozvíjí toxická psychóza ve formě paranoidně halucinatorního syndromu, tzv. "stíha". Psychické příznaky při opakovaném užití nebo při užití vysoké dávky: halucinace, strach, neklid, vztahovačnost, deprese, sebevražedné tendence, podezíravost, chorobná žárlivost. Psychotické stavy podobné schizofrenii, stavy zmatenosti. Objevují se poruchy paměti a neschopnost koncentrace. A pokud jde o poškození mozku - "Jako následek chronického užívání mohou vznikat organické mozkové psychosyndromy doprovázené demencí (asi u 10 % zemřelých byly nalezeny změny na mozku). Závislý je neklidný, pociťuje napětí, úzkost, předrážděnost, poruchy spánku, halucinace, zmatenost, panikaření, nevolnost, zvracení, sucho v ústech a sebevražedné tendence. Při dlouhodobém užívání se dostavuje celková sešlost, třes, bolesti u srdce a bolesti kloubů, zvýšení šlachových a okosticových reflexů a objevují se široké nereagující zorničky." Takže pokud máte pocit, že se nestihnete naučit na maturitu, bude lepší, když začnete teď, než když to budete za použití pervitinu honit na poslední chvíli. Žádná spása Vás v podobě pervitinu nečeká.