Co se 16 letým klukem?
máma
Dobrý den,mám 16letého syna a už delší dobu mám podezření ,že kouří trávu.Navíc začal i lhát,že chodí do školy a přitom tam nechodí.Má dost často oteklé víčka,že sotva vidí,je unavený má strašné změny nálad,více jí a neb má oči ,které při pohledu jsou takové skelné.Vždy slíbí ,že se vším přestane a bude chodit do školy,ale po několika dnech je to zase jako vždy.Tenhle stav trvá tak od listopadu ,ale intenz.to je tak od ledna.Můžete mi říci co sním?Kam a ke komu ho mám poslat?Jak mu pomoci?děkuji máma

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, ráda Vám doporučím nějakého odborníka, jen napište, kde by to mělo přibližně být. Je možné, že syn nakonec odmítne někam jít, ale rozhodně to nevzdávejte a běžte se poradit alespoň Vy sama. Asi to bude chtít trochu ráznější přístup, protože domlouvání v takovém případě většinou moc nezabírá. Je třeba přistoupit spíše na jasné dohody a požadavky - např. kdy bude chodit domů, jak bude doma pomáhat, kolik bude dostávat kapesného apod. Také se musí určit jasné sankce za to, když dohody plnit nebude. Pokud bude, můžete naopak stanovit nějaké motivační výhody. Je dobré, že jste napsala takhle brzy, jistě se dá ještě mnohé udělat, jen neotálejte s návštěvou odborníka a podrobně s ním celý postup proberte.