Co s dospělou dcerou
máma
Dceři bude 24let,tvrdí,že drogy nebere,ale já určitě vím,že ano.Trvá to tak 5let.Nevím co s tím,je plnoletá a nechce o léčení ani slyšet.Když se jí doma přestane líbit,tak se odstěhuje,prý ke kamarádce nebo kamarádovi,nikdy nevím kam.Pár měsíců se neozve a pak volá a brečí,že chce domů.3roky už nikde nepracuje,má určitě plno dluhů.Už ji několikrát zbili,měla monokly.Co mám dělat,chci jí pomoci,ale nevím jak,když nechce.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, máte pravdu v tom, že pokuď dcera nechce, nemůžete jí do léčby donutit. Vaše dcera navíc jakékoli užívání zcela popírá. V tom tedy mnemáte mnoho možností. Ale dcera se k Vám opakovaně vrací. Máte tedy šanci stanovit si podmínky, za jakých ji domu vezmete. Např. jestli se znovu odstěhuje, vezmete ji domu jedině tehdy, když se podřídí pravidlům, které stanovíte (např. doma bude bydlet jen tehdy, bude-li dopředu přispívat na nájem, bude-li mít práci, bude-li chodit domů v domluveném čase apod.) Domluvená pravidla však musíte být schopná dodržet hlavně Vy. V případě, že je dcera nedodrží, budete to muset být Vy, kdo se domůže sankcí. Budete muset být důsledná! Je to Vaše domácnost a tak máte právo určovat podmínky, za jakých doma budete žít. Samozřejmě by bylo ideální, kdybyste se na takových podmínkách dohodla společně s dcerou ještě před tím než odejde. Rozhodně však před tím, než se vrátí. Nejste jediná, kdo podobný problém řeší a tak se můžete obrátit na centrum, které poskytuje pomoc a rady rodičům ve Vaší situaci. Byla už jste někde? Zajímalo by Vás něco takového? Jestli ano, napište, odkud jste. S pozdravem a přáním hodně sil, trpělivosti a důslednosti, Gabriela Koryntová.