suga
Chtěla jsem se zeptat mam HCV a chtěla bych mít jednou děti je to vubec možné porodit miminko které by to nechytlo ode mne předem děkuji za odpověd

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Podívejte se na www.hepatitis.cz nebo www.cecko.cz, kde najdete i kontakt na bezplatnou poradenskou linku 800 333 365. K informacím o přenosu HCV z matky na plod jsem našla jeden odkaz: http://www.hepc.cz/index.php?page=2&faq=prenos.htm#matkaplod kde se píše, že: "Přenos hepatitidy C z infikované matky na plod při porodu není častý, udává se mezi 3 - 6 %. Znamená to, že i matka infikovaná hepatitidou C může porodit zdravé dítě. Přesto je důležité případnou kombinaci hepatitidy C a mateřství konzultovat s lékařem. Mimo jiné i proto, že léky používané k léčení HCV poškozují plod! Pokud jeden z partnerů (platí i pro muže!) užívá ribavirin, měli by používat spolehlivou antikoncepci nejen po dobu léčení, ale ještě 6 měsíců poté!" Vzhledem k tomu, že lze HCV dnes poměrně úspěšně léčit, mohla byste podstoupit nejprve léčbu a teprve nějakou dobu po ní zkoušet otěhotnět, co Vy na to? V tuhle chvíli by bylo asi nejlepší zajít si na testy a probrat situaci s lékařem. Na výše uvedených stránkách najdete i kontakty na Hepatologické poradny. Kdybyste si nemohla vybrat, napišete odkud jste a pokusím se Vám poradit. S pozdravem, Gabriela Koryntová.