Pájina
141207 No právě včera se stalo,že se málem popral se sousedem,který ho přišel požádat,aby dohlédl na našeho psa,když se volně puštěný.Máme totiž vlčáka,sousedi dvě malé děti a nemáme plot.Strašně mě to chování překvapilo.Na to,že doma rozbíjí věci,jsem si už zvykla,ale tohle byl šok.Se sousedy jsme vždy vycházeli bez problémů. O našem problému jsme už mluvili.O ¨hulení¨ se mnou nechce mluvit vůbec-má prý vše pod kontrolou.Týden dva vydrží fungovat normálně a pak se to celé opakuje.Už jsem od něho i s malým odešla,nesliboval hory doly a teď jsme opět tam,kde jsme byliPodle mě je problém v jeho okolí.Všichni vrstevníci jsou svobodní,bezdětní a nemají téměř žádné povinnosti.Já si myslím,že se před nimi stydí říct,že s nimi nemůže na tah a podobně.Proto se stává,že třeba celý víkend nepřijde domů,je na mě sprostý až vulgární a zdá se,že mu to připadá v pořádku.Když jsme se seznámili,tak byl moc milí,dokázal zařídit spoustu věcí.Dnes už ne.Pořád mi opakuje,že s hulením přestane sám,ale situace se pouze zhoršuje,dokonce mi teď oznámil,že si ji bude pěstovat sám.Já opravdu nevím,co mám dělat.Pokud se nebude chtít léčit sám,tak já ho k tomu asi nedonutím,že?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Ta poslední věta: Máte naprostou pravdu! Není možné někoho k léčbě nutit. Jediné, co můžete dělat, je postarat se teď sama o sebe! Mluvit o svých pocitech, strachu (jeho zdraví, Vás vztah apod.), chování, které Vás překvapuje, kterého se bojíte. Nečekejte, že se vše během jednoho rozhovoru vyřeší. Jestli bych Vám mohla poradit - ať už odejdete nebo zůstanete, obraťte se např. na kontaktní centrum ve Vašem okolí. Proberte s nimi svou situaci a uvidíte. Možná se Vám alespoň uleví, možná přijdete na něco, co Vás dosud nenapadlo. Rozcházet a scházet se asi nemá moc velký smysl. No a kdyby se chtěl zapojit i Váš přítel, proč ne. Myslete teď na sebe a svoje dítě. Nebojte si říct, co potřebujete a jestli se na tom s přítelem nedohodnete, připusťte si i tu variantu, že znovu odejdete. Držím Vám palce! S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Jestli napíšete odkud jste, mohu Vám poslat kontakt na nějaké zařízení ve Vašem okolí. Mohla byste tam mimo situace doma probrat i rizika spojená s pěstováním marihuany. PPS: Nemůžu se nezeptat: nebere přítel náhodou i jiné drogy? Agresivita a víkendové tahy se pojí např. s užíváním pervitinu. Nechci malovat čerta na zeď. Usuzuji tak pouze z Vašeho popisu přítelova chování a tak se mohu snadno mýlit. Nejlepí by asi přeci jenom bylo promluvit si o všem osobně s odborníkem.