problém s drogujícím synem
tatík
Syn,kterému je 21 let bere zřejmě pervitin, možná i něco jiného.Chová se někdy agresivně a reaguje velmi podrážděně na jakýkoliv dotaz. Několikrát ukradl peníze a další věci a prodal je. Přestal chodit do školy i když má před maturitou, nehledá si práci a bohužel s ním není žádná domluva-vůbec na ničem.Nevím jak dál postupovat?Donutit ho,aby s námi přestal bydlet? Velmi touto situací trpí celá rodina. Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Popisujete nelehkou situaci, kterou zažívá mnoho rodin v momentě, kdy se jejich dítě rozhodne brát drogy a i přes domluvy, výhružky, vyčítání, prosby a ultimáta s tím nehodlá skoncovat. Jak sám píšete - trpí celá rodina. To byste však synovi neměli dovolit. Jestli se on rozhodl brát drogy, je to jeho volba, ve které mu budete jen těžko bránit. Vy se ale můžete starat o sebe a zkusit mu dát jasně najevo, že pokud bude brát drogy, pak bude muset vzít na vědomí váš postoj. Vypadá to, že jste se již pokoušeli domluvit se synem. Zkusili jste ho do domluvy zapojit? Vždyť i on je jistě nespokojený. Možná mu nevadí fakt, že bere drogy, ale třeba mu vadí něco jiného. Jestli ani pak nebude debata možná, zkuste začít myslet víc sam na sebe. Zkuste se tedy domluvit alespoň mezi sebou v rodině, jak budete doma fungovat. Dejte synovi jasné hranice, po jejichž porušení bude následovat jasná a nekompromisní sankce. Domluva na pravidlech i sankcích musí být konstruktivní. Vyhněte se tedy výhružkám, které pak nezrealizujete. Např. nevyhrožujte synovi, že ho vyhodíte z bytu, když příště něco ukradne, když to pak nedokážete. Když situace v rodině dospěje do takového bodu, jaký popisujete, nebývá snadné najít dost energie, klidu, trpělivosti a pochopení na podobnou debatu. Rodiny bývají vyčerpané, unavené a všichni toho mívají plné zuby. Proto bych Vám doporučila obrátit se na odborníky. Nejlepší by bylo Centrum pro rodiče nebo Kontaktní centrum. Takže jestli máte zájem, napište odkud jste a nebo se sami podívejte na www.drogy.net do sekce kontakty. Držím Vám palce, přeju hodně sil,trpělivosti. A nezapomeňte si udělat sem tam i nějakou radost! S pozdravem, Gabriela Koryntová.