LSD
A_N_
Dobry den, mam za sebou par desitek intoxikaci psychedeliky, posledni dobou hlavne LSD. Ovsem asi 3 mesice nazpet se mi prihodilo neco, co jsem povazoval za projev akutni toxicke psychozy, jelikoz jsem mel pocit, ze se proti me spikli pratele apod. Nasledovala lehka mesicni paranoia, ale byl jsem schopen uplne normalne fungovat a nedelal jsem si s tim starosti. Po mesici jsem uzil LSD opet a staly se podivne veci. Dva kamaradi meho znameho se (ac strizlivi) zacali chovat divne a rikali veci, ktere u me vyvolavaly mesiasky komplex. Po tomto zazitku jsem se za 2 dny vzpamatoval a vsechno jsem tak nejak presel. Btw, ti kamaradi povidali i veci, ktere jsem mohl vedet jenom ja samotny. Presel mesic (pri kterem jsem byl naprosto v pohode a nic se mi nedelo) a opet jsem si dal tripa (tentokrat 3/4) s kamaradkou. Snazil jsem se setrvat ve vnitrnim tichu, ale opet jakoby me schvatil nejaky signal a snazil se me o necem presvedcit. Mel jsem s sebou i diktafon a tak se mi podarilo nahrat, jak nejaky cizi ozraly chlapik hulakal (pri odeznivani ucinku) na ulici jeden muj sen, ktery se mi jednou zdal a obcas na neho myslim. Take vykrikoval ruzne veci, ktere korespondovaly s tim, co se mi zrovna honilo hlavou. Vskutku - na diktafonu to bylo! Vsechny tri zazitky se vyznacovaly nekolika okamziky silnych deja-vu. Nevim, co si o tom myslet. Ve strizlive realite funguji zcela normalne, zadne slysiny nemam a nepropadavam ani zadnym depresim :) Setkali jste se u nejakeho klienta s necim podobnym, ze by svou intoxikaci ovlivnoval lidi okolo sebe? Protoze to, co jsem popsal, neni zdaleka vse. Nevim, jestli uz to preslo, od posledniho zazitku jsem byl strizlivy, chystam se nekdy udelat lepsi dokumentaci - pokud mozno i s videokamerou, jakym zpusobem ma zdrogovana pritomnost ovlivnuje okolni lidi (ne ve smyslu, ze bych snad delal verejne pohorseni apod., naopak se vzdy chovam velice nenapadne :)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Nejsem si jistá, jestli Vám na Váš dotaz odpovím, ale pokusím se. Mám za sebou několik let práce s lidmi, kteří užívají drogy. Setkávám se s nimi v době, kdy jsou intoxikovaní, i v době, kdy jsou střízliví. Několikrát jsem byla svědkem něčeho podobného, co popisujete u sebe - něčeho podobného toxické psychóze. Osobně věřím tomu, že jsou věci mezi nebem a zemí, ke kterým nám mohou drogy jako je LSD otevřít bránu. Ale považuji za rozumné ji zase dobře zavřít ;) Neznamená to, že bych důvěřovala všemu, co lidé na takových drogách zažijí. Ale ani jejich prožitky nezpochybňuji. Někteří lidé jsou po nějaké době schopni a ochotni nahlédnout na svůj zážitek jako na stav ovlivněný drogou. Jiní věří tomu, že jejich zážitek byl realitou ještě dlouho po intoxikaci. Vzhledem ke složitosti lidské psychiky nelze ani jednu z variant vyloučit. A vždy jde tvrdit, že daný zážitek s realitou nějak souvisel. Vám se podařilo zaznamenat něco, co si spojujete s tím, že Vaše intoxikace a psychický stav na ní, má vliv na realitu venku. Zažil jste několik deja-vu. Pro mě - jako nestranného člověka - vyvstává v této souvislosti řada otázek. Mezi nimi např. Co když intoxikace ovlivnila i Vaše vzpomínky a následná přítomnost pak byla vnímána jako deja-vu? Šlo opravdu o tak výjimečné a nečekané situace? Šlo by je ověřit nestranným pozorováním? Podobné otázky evidentně napadají i Vás. Bohužel je však mimo moje kompetence na takové otázky odpovědět. Na jednu věc Vás ale přeci jen musím upozornit. Podle toho, co popisujete, se zdá, že je Vaše psychika na LSD velice citlivá. Dostáváte se do stavů blízkých toxické psychóze a ty stavy se Vám zdá se zamlouvají. Tím se však vystavujete riziku, že se lidově řečeno "zblázníte". Prostě se z jednoho takového zážitku nedostanete do normálu za jeden nebo dva dny, nebo ani za měsíc, či rok. Pokuď bych Vám mohla poradit: V nejlepším je dobré přestat! S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Jestli máte skutečně zájem o téma, zkuste si nastudovat odbornou literaturu, která se věnuje LSD a halucinogenním látkám. Doporučuji literaturu uvedenou na stránkách www.drogovaporadna.cz k jednotlivým drogám.