Pervitin a následky?
Kimi
Dobrý den, mám za sebou ne příliš povedený experiment s pervitinem, říká se, že všechno zlé je k něčemu dobré - pocit při předávkování mi vyřešil vztah ke všem drogám najednou. Zažil jsem velmi úzkostný stav a problém je v tom, že i když mám medikaci a ambuantně navštěvuji psychiatra změnil se mi kompletně život. Když pominu větší pozorování somatických projevů těla, hůř se mi usíná a nemůžu se už asi 3 měsíce zbavi "občasného" pocitu tlaku v hlavě, mám pocit i zalehlosti uší. Snažím se teď víc sportovat, pravou je, že se tento pocit dostavuje skoro vždy po spinningu. Může to s tím souviset, případně jaké máte podobné zkušenosti s postdrogovámi stavy, případně je to pro mě nebezpečné? Mám strach, aby mi neprskla v hlavě nějaká žilka. Sportovat chodím už asi 2 měsíce. Kompletní vyšetření u lékařů včetně srdeční činnosti dopadlo dobře. Mám ale pocit, že bych měl dělat něco s těmi tlaky v hlavě, mám z toho obavy. Špatně také snáším alkohol, skoro vůbec nepiju, ale stačí mi dát si na oslavě během odpoledne 3 piva a už mi není nejlíp, špatně spím a cítím se rozladěně, druhý den jsem apatický a vždy se dostaví nějaký nepříjemný fyzický pocit - únava, pocit vyššího tlaku, nesoustředěnost, depersonalizace, tlaky v hlavě. Od té nepříjemné zkušenosti je to už víc jak 3 měsíce, je to možné že to má stále souvislost a jak mě případně ohrožuje? Moc děkuji za Vaši reakci!

Odpověděl: Jakub Minařík
Ono někdy po takové nepovedené zkušenosti stavy přetrvávají, obyčejně dočasně, postupem času odezní. Prostě musíte být trpělivý a čekat. Klidně to může být několik měsíců práce, docházky k psychiatrovi, ... Jinak to, co popisujete, vypadá jako nějaká varianta úzkostné poruchy. Zkuste sportovat, zkuste si zážež dávkovat nějak přiměřeně, možná by byla vhodná joga, mám dojem, že celkem pomáhá se dostat do kontaktu i s tělem a tam máte jisté obtíže. Možná by bylo zajímavé, kdyby jste si našel někoho kdo v rámci neverbálních technik v psychoterapii pracuje s tělem. Nu, ohledně somatických stavů - pokud kolegové vyloučili onemocnění, tak je celkem pravděpodobné, že jste zdráv. Je to jen psychický problém. Riziko je, že může přetrvávat.