Pervitin
Ema
Mám takový dotaz...pervitin jsem užívala asi 3 roky, z toho dva roky víkendově, ale nikdy nitrožilně. Samozřejmě, že užívání přineslo spoustu problémů a proto jsem se rozhodla skončit. Už více než půl roku jsem čistá, ale teď jsem to porušila a vyčítám si to...Dá se s tím vůbec přestat na pořád?? S ,, perníkovými,, kamarády se už nestýkám, opustila jsem tohle prostředí a věnuji se studiu a čas se snažím trávit jinak. A ono to celkem jde, ale teď když jsem se dostala náhodou mezi bývalé ,, kamarády,, a viděla to před sebou, nedokázala jsem odolat. Mrzí mě to. Myslíte, že jsem takový slaboch, když při první příležitosti nedokážu odolat? Je mi 19 let. Děkuji za odpověď a za to, jak pomáháte prostřednictvím této stránky ostatním. Ema*

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste teď nejistá a že Vás to "uklouznutí" trápí. Jen Vás chci ujistit, že přestat úplně jde a že Vy navíc docela dobře víte, jak na to. Opustila jste drogové prostředí a kamarády z minulosti, snažíte se věnovat jiným věcem a čas trávit jinak. Což Vám vycházelo a víte, teď ještě o to lépe, že "drogoví kamarádi" jsou pro Vás rizikoví. Myslím, že rozhodně nejste slaboch, protože jste zvládla sama, bez odborné pomoci a podpory abstinovat od pervitinu půl roku. Situace, kdy perník leží přímo před Vámi, se zvládá každému těžko, i když abstinuje třeba mnohem déle. Hlavně to zkuste zastavit - nic není ztraceno, nezahazujete celý půl rok, kvůli jednomu relapsu, prostě máte o zkušenost víc, čeho se máte příště vyvarovat. Mám pocit, že by Vám možná pomohlo si o tom s někým odborníků promluvit a získat nějakou podporu a "průvodce", který by Vám pomohl se ve Vašich pocitech, vzpomínkách a současném životě více zorientovat. Existují doléčovací programy pro lidi, kteří mají zkušenost s drogami a v současnosti abstinují (buď po léčbě nebo sami jako Vy) a kde je možné si o tom, co teď prožíváte, bez obav popovídat. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám poslat nějaké kontakty na kolegy. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.