legalne stimulanty
ema
dobry den som student drtiaci na statnice, vzhladom na to, ze 6mesiacov denne 10-12h. ucenia obera cloveka o vsetky psychicke a fyzicke sily, chcela bych sa spytat, ci existuje nejaka legalna, v medicine existujuca, nahrada za nelegalne stimulanty. pretoze kava, guarana a vsetky tie volnopredajne "memoryspeedovace" (vcetneSPEED8) su na mna uz davno neucinne, zaspim po nich v pohode do polhodky. je dost mozne, ze moja permanentna unava, totalna nevykonnost a niekedy potreba spat aj 15hodin denne je symptomom nejakej inej choroby (stitna zlaza? leukemia?depresia?), ale toho casu nemam cas behat po lekaroch po komplexnych vysetreniach - len rychlo odstranit nasledky:) Ak vobec existuje nejaka v medicine dostupna nahrada za amfetaminy, tak bych sa aspon poradila s dakym psychiatrom, ci mi ich moze predpisat. Neviem preco, ale momentalne mi obvodny lekar predpisal Lexuarin a sediva, co ma uplne kontraproduktivny ucinok - netrpim nervozitou, ale unavou a nevykonnostou,cize ich ani neberiem...Obvodny lekar mi navyse stale rozprava, ze za vsetko moze to, ze fajcim cigarety (aj ked tam dojdem s vyvrtnutym clenkom, stale vsetko zvaluje na tabak) a bojim sa, ze ked bych mu polozila tuto otazku, tak uz si o mne ozaj pomysli, ze som fetak... Pre istotu aj Vam dodavam, ze mi skutocne ide len o problem s mojou unavou a potrebou nabudit CNS, nie o dake exeperimenalne amfetaminove zazitky- to sa zas nepotrebujem kvoli skole dostat do liecebne pre drogovo zavislych ci do blazninca:) Vopred Vam velmi pekne dakujem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Velice se omlouvám za pozdní odpověď. Zjišťovala jsem, jaké varianty by pro Vás připadaly v úvahu. Nic podobného amfetaminům Vám totiž nikdo nepředepíše, krom toho se obávám, že ve Vašem případě by Vám nejspíše ani nepomohly a variantu, že skončíte na psychiatrii nebo v léčebně pro drogově závislé nelze vyloučit... To, že jste inteligentní vysokoškolačka s tím nemá nic společného. Myslím, že to, co pociťujete, je normální reakce organismu na státnicový stres a možná by Vám velice pomohlo dát si na víkend pauzu a opravdu dopřát svému tělu těch patnáct hodin spánku. Pak se možná Váš organismus trochu vzpamatuje a bude se Vám učit lépe. Myslím, že to není důsledek nějaké somatické choroby, i když se to vyloučit nedá... Mám pocit, že to je spíše psychosomatická záležitost a že by možná nebylo od věci, abyste si zašla za psychiatrem nebo za psychoterapeutem. Pak je také varianta změnit své učební návyky, učit se společně s někým a vzájemně se podpořit, občas si dát na chvíli pauzu a jít se projít a vyvětrat hlavu spíše než uvažovat o amfetaminech... Zkuste uvažovat nad tím, co by se stalo, kdybyste státnice nezvládla...? Co by se stalo, kdybyste je o půl roku nebo o rok odložila...? Myslím, že v tom bude zakopaný pes. Mám za to, že je potřeba odstranit příčiny, ať už somatické nebo psychologické, nikoli následky. Přesně tímhle způsobem se totiž stala závislá většina našich klientů, kteří brali pervitin (metamfetamin) - důraz na ambice, výkonnost, nemožnost udělat chybu, nízké sebevědomí, snaha překonat své fyzické i psychické hranice... Nechci Vám to podsouvat, ale je lépe se zastavit dřív, než v té léčebně skutečně skončíte.