EVINA
Jsem na dně. Piju, piju a piju. Nevím co dál, pomozte. Ale léčit se nechci, denně vypiju tak asi 2-3 litry vína a 5 piv. Je to normální? Uvažuji i o sebevraždě, protože jsem k ničemu a nedovedu se toho pití zbavit. Dokonce jsem začala pít i po ránu, před prací. Takže mne asi vyhodí a to bude můj definitivní konec. pPak mi nezbvude nic jiného, než se zabít

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě máte spoustu lepších možností, jak se svým životem naložit. Tolik pít není běžné, ale co je "normální" nám nepřísluší posuzovat. Určitě jste měla své důvody, proč jste do takového stadia došla. A určitě také nejste sama, kdo tolik pije a přesto mnoho z těch lidí svou situaci změnilo. Neříkám, že je to lehké, ale určitě to za to stojí. Proč se nechcete léčit - je to přeci jen jiné slovo pro to přestat pít. A to chcete, nebo ne? Možná pro začátek byste mohla alespoň ambulantně navštívit poradnu pro alkoholové závislosti, viděla byste cesta ven určitě existuje. Když napíšete přibližnou lokalitu, ráda Vám pošlu kontakt. Pokud by Vám bylo psychicky hodně špatně, jsou tu krizové linky, které fungují 24 hodin denně a kde Vám pomůžou z akutní krize. Existují v každém větším městě, měly by být dohledatelné jednoduše na internetu, snad i ve Zlatých stránkách. Alespoň jedno číslo za všechny, na pražské centrum Riaps, kam můžete kdykoli zavolat: 222 58 06 97. Zkuste sebrat síly a odvahu a pustit se do boje s pitím, uvidíte, že to půjde.