alkohol
Kačena
Dobrý den,přítel je závislý na alkoholu.Jedná se spíš o kvartální pití,mívá sluchové halucinace a podle mého názoru i paranoidní bludy.Prý si svou situaci uvědomuje a pokouší se ji řešit.V tomto případě bohužel,je velice inteligentní a své jednání si dokáže velice dobře racionalizovat.Myslí si ,že závislost dokáže zvládnout pouze pomocí silné vůle.Jisté známky zlepšení opravdu pozoruji-jednou vydržel nepít asi 20 dní,nepije v práci...Přesto si nemyslím,že by měl ,,vyhráno".Dělám dobře,když mu opakuji,že v jeho situaci jsou i tři piva za večer špatně? Myslím si,že i když se na nějakou dobu omezí,relapsy jsou jisté.Nebo je možnost,že to skutečně zvládne? Děkuji K

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v podstatě se u alkoholu nedává obecně moc šancí tomu, že někdo, kdo s ním má problém najednou začne pít regulovaně. Ale i výjimky jsou možné, jen nevím jestli je dobré čekat, jestli zrovna on bude ten "zázrak". Takže myslím, že máte pravdu - měl by minimálně na nějakou dobu pití vynechat úplně, možná bude ten šťastný, kdo se k němu bude moci po čase vrátit v rozumné míře, ale až za nějakou dobu. To se opravdu stává. Pokud má ale stavy, jaké popisujete, není už to žádná legrace a měl by se podle toho začít chovat. Určitě by mu pomohlo, kdyby vyhledal nějakou odbornou pomoc, klidně jen ambulantní. Někoho s kým by mohl probrat, v čem je pro něj abstinence těžká, proč pití potřebuje, co mu v životě chybí, jak vydržet bez alkoholu atd.