Katka
Dobrý den,potřebovala bych poradit,co mám dělat.Nedávno jsem zjistila, že můj bratr bere pervitin a to asi už rok.Vím,že jsem to neměla dělat,ale přečetla jsem si jeho deník,kde všechno popisoval a také i to,jak se přitom cítil.Musela jsem si to přečíst,jelikož jsem měla podezření,jednou jsem ho totiž zahlédla.Nevím,jak to mám říct rodičům a bojím se,že by bratr mohl utéct a mohl by třeba i zemřít.Prosím poraďte mi.Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jestli bratr pak uteče, je to jen jeho volba, ale možná ho více ohrožujete, když budete mlčet a jemu se podaří to třeba ještě několik let tajit. Tak do závislosti zapadne mnohem hlouběji a o to těžší pro něj bude se z ní dostat. Ohrožujete tím také sebe a celou rodinu, protože žít v jedné domácnosti s někým, kdo bere pervitin není nic příjemného a lehkého. Nicméně, je třeba zvážit i druhou stranu mince. Připravte se na to, že bratr Vám to bude mít nejspíš za zlé. Také je dost možné, že bude zapírat. A určitě se dostanete i k tomu, kde jste vzala takovou jistotu a Vy budete muset s pravdou ven, že jste mu četla deník. Je to ale částečně pochopitelné, protože jste o něj měla strach...Je toho na obou stranách hodně a rozhodnutí je jen na Vás. Řekla bych ale, že větší nebezpečí Vám všem hrozí, když si to tajemství necháte pro sebe. Možná Vám bratr jednou i poděkuje, že jste to neudělala...