dá se vůbec skončit
zmije
Zdravim, kamarád bral heroin pak se rozhodl skončit a dva roky se mu to úspěšně pod dohledem psychologa a snižování dávek Subutexu dařilo. Ale teď na něj přišli nějaké deprese a párkrát ulít. Strašně je na sebe naštvanej a s psychologem se domluvili na detoxu a pokračování v léčbě. Já mám ,ale o něj strach a myslím si, že tohle nestačí. Stačí zase nějaká krize a bude v tom zas? Skončí to někdy? Dělá jen sezóní práce, které jsou s ubytováním, protože když přijede domů, tak tam nemá ani vlastní pokoj. Já vím, že dobrou motivací pro něj, by mohla být rodina a mít se o koho starat. Bude mu třicet. Tak by se měl k životu postavit jeko chlap a nepořád strkat hlavu dopísku nebo stavět vzdušný zámky. Vážně bych mu chtěla nějak pomoci. Záleží mi na něm, nebo marnim čas?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nemarníte určitě čas, pokud i on sám chce něco změnit. A to se zdá, že chce. Nevím ale přesně, jak byste mu chtěla pomoci? Můžete ho podporovat v tom, aby si našel celoroční práci a vydělal si tak na nájem (třecetiletý člověk už běžně nemívá u rodičů vlastní pokoj), aby si našel koníčky, které by mu vyplnily volný čas, atd. V podstatě ale nic nemůžete dělat za něj, je to jeho práce. Jestliže byl teď dva roky na Subutexu, byl stále ještě závislý. Pravda ne už na nelegální droze, ale substituce nerovná se léčba. Nepíšete jak dlouho předtím bral heroin, ale možná je na čase také si říct, jestli ambulantní léčba je to co mu opravdu pomůže a jestli tak neztratí víc času, než kdyby šel např. do komunity. Ale to jsou jen mé dohady na dálku. Pokud chodí k psychologovi, ten jistě zváží všechny možnosti a vybere spolu s ním tu nejlepší.