neviem ako dalej...
zuzana
Dobry den,mam taky problem: S mojim priatelom sme spolu uz 7 mesiacov,z toho 5 mesiacov spolu zijeme.Problem je v huleni. Predtym,ako sme spolu zacali chodit,som nevedela,ze hulil kazdy den,aj niekolko jointov denne,dozvedela som sa to,az ked sme uz boli spolu.Bral to ako beznu vec,aj jeho kamarati to tak beru.Ked sme spolu zacali chodit,obmedzil to,ale aj tak huli casto.Mne to moc vadi a trapi ma to,ked huli aj v normalne dni,ked ide do prace alebo ma nejake povinnosti.Ked je to cez vikend,tak mi to moc nevadi.Uz som mu to niekolkokrat vysvetlovala.Vie ako ma to trapi.Vzdy mi slubil,ze to obmedzi na tie vikendy a casom prestane uplne,lebo aj sam s tym uz chcel prestat.Mame dohodu,ze len cez vikend.Lenze vzdy to porusil, hulil a klamal mi do oci,ze nehulil,aj ked som mala na 100% overene,ze hulil.To sa stalo uz velakrat,ked mi takto klamal,lenze potom zistil,ze ja mu na to vzdy pridem,tak sa mi uz teraz prizna.Lenze stale to neobmedzuje,stale huli.Vysvetloval mi,ze to nie je lahke,len tak prestat,ze ked to nevidi,tak na to nema chut,ale ked ho niekto ponukne,tak nevie odolat.A este,ze sa mu aj kamarati smeju,ze mu to zakazujem.Ja mu to nezakazujem,len chcem,aby to obmedzil a aj on sam to chce.Uz sme sa aj bavili o tom,ze odideme niekde,kde ho nebudu ovplyvnovat kamarati,lenze ja nechcem,aby stratil kamaratov.Moc ho milujem,je uplne uzasny az na to hulenie….Nechcem sa s nim kvoli tomu rozist,co mam robit???Dat mu este cas,aj ked vidim,ze sa to nezlepsuje???Uz to trva asi 3 mesiace. Vopred dakujem za pomoc.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, je otázka, zda přítel chce přestat hulit a nebo to omezit. Spíše na mě z vašeho dotazu dýchá, že vy tlačíte a přítel se vám snaží vyhovět, aby měl klid. Tak si říkám, že byste možná měla zvážit variantu, jestli oněj stojíte i s tím hulením a počkat až na to, že přestane, přijde sám. A nebo, pokud je to pro vás nepřijatelné, tak zvažte variantu, že od něj odejdete. Také byste měla asi vědět, že pokud nebude hulit, tak se pravděpodobně změní jeho psychika a to jak prožívá svět, řeší konflikty, ... Víte a nejsem si jistý, zdali ta změna musí bát nutně k lepšímu. Existuje i varianta, že to bude horší. Myslím, že to jsou všechno věci, které byste měla zvážit. A taky mě napadá, že možná by stálo za to zkusit i jinou cestu k tomu aby přestal, než tu, kterou jste zkoušela dosud.