Rodiče mé vnučky jsou drogově závislí
aja
Otec mé vnučky je údajně na Subutexu, matka mé vnučky je na pervitinu. Oba asi 3 roky. Před rokem jsme požádali jako prarodiče o vnučku do péče. Vzhledem k tomu, že oba žijí spolu a syn do poslední doby chodil do práce, nedostali jsme jí do péče. Situace je stále horší a horší, soc. pracovnice nám na ruku moc nejdou. Matka nepřiznává závislost a oni ji věří i když je už neuvěřitelně na dně. Otec by měl nastoupit léčbu na 2 měsíce ještě v březnu. Matka o tom neuvažuje.Jak se může vyvíjet závislost na pervitinu a jak mohu dokázat soc. odboru, že je matka drogově závislá? Oba mají velice divokou domácnost, partnerka střídá přítele - vše kolem drog a on ji stále znovu a znovu odpouští. Je to jeho povaha anebo to může být následkem drog? ,

Odpověděl: Jakub Minařík
Obávám se, že pomoc v tomto případě bude složitá. Pokud chcete prokázat užívání, tak v tmhle případě budete potřebovat spolupráci vnučky, která, ja se obávám, spolupracovat chtít nebude. Navíc mám dojem, že hodnocení by mělo vycházet především z toho, jak je o dítě pečováno a pokud sociální pracovnice dojde k poznání, že podmínky jsou odpovídající, tak se můžete proti jejímu rozhodnutí odvolat, ale více asi možné není. A také mám dojem, že by měli jít na ruku dítěti, nikoliv vám. Ona přece jen matka a otec jsou pro dítě významné osoby a pokud je to možné, tak by měli dítě vychovávat. Pro jeho rozvoj se mi jeví moudré, kdybyste se s nimi spíše pokusili spolupracovat, než bojovat. Z toho obyčejně nevzejde pro dítě nic dobrého. Takže bych vás spíše nabádal ke smíru a podpoře s rodiči vnoučete než k boji. Zkuste si připustit variantu, že řešení v odebrání dítěte a svěření jej do vaší péče nemusí být nejšťastnější. Asi jsem vám příliš nepomol, ale zvažte i jiné možnosti. Kvůli vnučce.