lila
Dobrý den, přítel (28let) kouří marihuanu téměř denně, někdy i několikrát denně, ráno většinou začíná s jointem a večer taky tak den končí. A je to tak už pár let. Sice funguje normálně, ráno vstává do práce, přes léto si bere práci na víkendy, nijak ho to neomezuje, ale mě to pořádně štve! Potřebovala bych poradit kde bych mohla najít něco podrobnějšího o marihuaně, o jejím vlivu na psychiku, na myšlení, vnímání reality, co se po několika letech kouření marihuany může stát v mozku, ... Chtěla bych aby si přečetl něco co by ho donutilo s tím přestat nebo si to aspoň nechal jen na víkendy. Když nic nemá, tak jen přemýšlí a koume kde co sehnat, pořád se to točí jen o tom jednom, má hrozně slabou vůli. Vzhledem k tomu, že plánujeme společný život, tak bych tohle chtěla nějak vyřešit. Nedokážu si totiž představit, že půjde s kočárkem na procházku a předtím si zakouří. Ultimátum - buď já nebo joint - asi není moc dobrý nápad že? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, začnu tak trochu od konce. Ultimátum "já nebo drogy" není dobré, pokud to nemyslíte vážně, tedy pokud opravdu nejste schopná odejít, pokud nepřestane kouřit. Po pravdě zřejmě by to tak dopadlo, takže je to dost riskantní tah. Můžete to samozřejmě omezit na některé situace, to už mi připadá reálnější. Např. večer který chceme strávit spolu se obejde bez marihuany (tedy stačíme si dva, nepotřebujeme "třetího"). Je dost možné, že časem přestane přítele marihuana bavit, ale spoléhat na to nemůžete, takže je třeba si dobře rozmyslet, jestli plánovat dítě s někým, u koho vnímáte tak podstatnou překážku. Můžete samozřejmě zkusit nějaké odborné materiály, spíše bych je ale být Vámi nastudovala sama, než spoléhat na to, že najednou s osvíceným výrazem odhodí jointa. To se většinou nestává, protože pravděpodobně vše, co mu předložíte už zná. pro Vás to ale může být zajímavé a třeba tím lépe pochopíte jeho přístup (tím neříkám, že ho pak máte tolerovat, jen komunikace možná bude snazší). Asi bych zvolila spíše debatu o tom, co mu ve vztahu chybí, že stále potřebuje ještě tu třetí stranu, tedy marihuanu. Co mu to dává a kde by to případně mohl jinde najít...co se týče stránek s informacemi, napadají mě momentálně 3 - přímo na www.drogovaporadna.cz naleznete oddíl drogy, dále najdete snad zajímavé informace na www.extc.cz a www.drogy-info.cz v oddíle informace - nelegální drogy.