policie?
s
Moje teta a strejda-důchodci- mají problém s vnukem. Je mu 20, máma ho vyhodila z domu, protože pije, nedoučil se a nepracuje, když se dostane k penězům, utratí je za drogy. On byl asi 2x na léčení, ale utekl. Žije na ulici. Občas tetu a strejdu navštěvuje, oni mu domlouvají, ať se jde léčit, nechají ho umýt, oblečou ho. Dávali mu na ubytovnu apod., ale nikdy peníze nepoužil, jak slíbil. V poslední době se několikrát vloupal do jejich chalupy - rozbil okno, dveře, přespal tam a najedl se. Oni ho nechtějí nahlásit policii, aby se ve vězení nechytl horších spoluvězňů. Co můžou dělat? Je možné nahlásit to policii tak, aby nešel do vězení, ale na léčení?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, záleží na tom, jestli byl už někdy trestán. Pokud ne, s největší pravděpodobností by do vězení nešel, spíš by mu soud právě nařídil léčení. To ale nelze nikdy říct předem a hodně záleží na okolnostech a konkrétním soudci. Proto je to tak trochu sázka do loterie. Na druhou stranu to vypadá, že vnuk trochu hřeší na to, že ho stejně určitě neudají a bude si dovolovat čím dál víc. Takže asi by také měli chránit své soukromí a duševní zdraví. A tím že ho bezmezně podporují mu rozhodně neprospívají.