Problémy doma
Hamina
Ahoj.Mám problém. Moje máma je alkoholička, ale nepřiznává si to. Problemy s pitím má už dlouho. Kvůli těmto problémům se naši teďka rozvádějí. Já budu bydlet s tátou a máma by měla být sama. Bojím se ale, že to sama nebude zvládat. Podle mě potřebuje pomoc. Máma si nedávno udělala jeden kurz, aby měla lepší práci. Nechci aby práci ztratila kvůli léčbě, protože pak najít práci není lehké, zvlášť když už asi bude bydlet sama. Nevím co s tím...nemáte nějakou radu?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, určitě Vám na mámě záleží a rozumím tomu, že není snadné být svědkem toho, jak máma pije a ničí se. Chcete radu. Ale sama píšete, že máma si žádný problém nepřiznává. Přitom důvodem rozchodu rodičů je právě její pití. Co dělat? Nezbývá než počkat, až si máma uvědomí, že něco není v pořádku. To může přijít v momentě, kdy bude sama, a nebo to také může trvat ještě pěkně dlouho. Těžko říct. Jediné, co můžete dělat Vy, je mluvit s ní. Můžete jí říct, že Vás tahle situaci trápí, že máte strach o její zdraví, že se Vám nelíbí, když chodí domů opilá, že Vám vadí něco na jejím chování. Můžete si stanovit pravidla za jakých se s ní budete vídat - třeba jen tehdy, když opilá nebude. Bohužel problém s alkoholem za mámu řešit nemůžete. Teprve v momentě, kdy si problém přizná, můžete jí být oporou při hledání odborné pomoci (nemusí to být jen léčebna, ale třeba i AT poradna nebo jiné zařízení). Co bych Vám tedy doporučila? Ideální by bylo zajít si s tátou, nebo sama, do nějaké poradny, kde celou situaci v klidu proberete a domluvíte se na jednotném postupu a pravidlech. Pak nezbývá než ta pravidla dodržovat a čekat na ten moment, kdy si máma řekne o pomoc. Nejspíš se to neposlouchá snadno, ale v tomhle žádná rychlá a jedoduchá řešení nejsou. Držím Vám palce. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Jestli budete chtít kontakt na nějakou tu poradnu, napište, odkud jste.