Nitrožilní aplikace tabletek
subuquest
Přeju pěkný den, já již téměř rok užívám nitrožilně subutex a posl.dobou se mi začali odšťipovat kousky zubů, znám už pár starých bezzubých narkomanů....čím to je?Jaké mi chybí minerály neb snad subutex ovlivňuje i zubní sklovinu atd.mohl byste mi popsat účinky mého počínání tj.nitrožilní aplikace subutexu celkový dopad na cévní systém aj. nežádoucí účinky na Vaší odborné úrovni?Děkuji, odpověď ocením nejen já,

Odpověděl: Jakub Minařík
Subutex není určen pro injekční aplikaci. Při injekční aplikaci pomocné látky, které tableta obsahuje způsobují celkem vážné komplikace, zvláště související s poškozením cévného systému (poměrně veliké molekuly škrobu, které zůstávají v roztoku i po filtraci ucpávají cévy). Končí to různě, například ochrnutím, amputacemi údů, zánětem oční koule s její následnou enukleací (vyloupnutí oka), ... Zkrátka a dobře, injekční aplikace subutexu je celkem vážný problém. Následky jsou ošklivé, některé nevratné, tedy zlepšení již není možné. Ohledně subuxonu - je to v podstatě subutex (účinná látka je buprenorfin) s naloxonem, tedy antidotem subutexu. Pokud se lék rozpustí pod jazykem, funguje stejně jako subutex, protože naloxon se nevstřebává. Pokud si ale lék rozpustíte a aplikujete injekčně, vyvolá silný absťák, protože okamžitě vytěsní subutex z vazby na receptory. Subutex v léku tedy pak nefunguje.