pomoc
pavla
dobry den,chtela jsem se zeptat syn je zavisly na drogach uz ctyri roky.Nastoupil na lecbu do Jemnice pro poruseni pravidel ,byl propusten.Samozrejme nasledovali sliby ze drogy brat nebude,kombinuje alkohol s drogou.V ponddeli byl agresivni.Rekla jsem aby opustil nasi domacnost.Az je v uzkych telefonuje jak se zacne lecit,nebot ma i hepatitidu C.Mohl by obvodni lekar s jeho psychickymi problemy ho odeslat s doporucenin k hospitalizaci bez objednani,byl uz nekolikrat z domu vyhozen mam strach o jeho zdravotni stav mam dost pod vahu.Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Jeho obvodní lékař jej může odeslat k léčbě na psychiatrii stejně jako psychiatr. Nicméně, stále platí, že vyjma stavů bezprostředního ohrožení musí syn s léčbou souhlasit. Pokud ne, tak jej po vystupním vyšetření na psychiatrii propustí s tí, že s hospitalisací nesouhlasí a k nedobrovolné hospitalizaci nejsou splněny zákonné podmínky. Ohledně léčby žlounenky atd. - ta má smysl jen tam, kde je uživatel drog stabilizovaný a ev. i abstinuje. Nestabilizovaný uživatel obyčejně není schopen dodržet léčebný režim, navíc je vysoká pravděpodobnost další nákazy, ... A léčba žloutenky interferonem stojí statisíce Kč. Myslím tedy, že vaše odmítnutí jej vzít domů je celkem na místě. Víte, ono je těžší brát drogy v situaci, kdy se člověk musí postarat sám o sebe než v situaci, kdy se o něj někdo stará.