Dolečovací centrum
Marry5
Po absolvování detoxu a měsíční abstinence doporučujete pro pokračování v léčbě doléčovací program s chráněným bydlením, nebo terapeutickou komunitu? Bratr je závislý na pervitinu, v současné době se léčí. Potřebuji radu odborníka. Bratrovi už přes všechny jeho lži, které jsem zažila nevěřím. Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Takhle na dálku se to těžko posuzuje. Nejlepší by bylo, kdyby si o své situaci promluvil Váš bratr s nějakým odborníkem, případně Vás o výsledku sezení informovali. Ono totiž záleží na spoustě věcech - rozhodující je, co dotyčný vlastně chce, a pak jde o sílu vůle, sílu chutí, době užívání, místu, kam se člověk vrací apod. Kdybyste napsali odkud jste, mohla bych Vám někoho doporučit. Obecně lze říct následující: Dlouholetým uživatelům, kteří za život zkusili několik léčeb ambulantních nebo v léčebnách, zpravidla doporučujeme po detoxu léčebnu, komunitu a nakonec doléčovací centrum třeba i s bydlením a prací. Lidem, kteří jsou relativně mladí, mají pracovní zkušenost, mají, kam se vrátit a kde bydlet, nebrali dlouho a chtějí zkusit abstinovat sami bych doporučila ambulantní kontakt - ať už ambulatní léčbu nebo doléčování. Rozhodně bych nedoporučovala léčbu odbýt pouhým detoxem! Stačí to takhle?