Jak někomu pomoct
paja
Zdravíím.. mám jeden takový problém, ale myslím si, že mi nějak moc nepomůžete.. Můj kluk užívá už 8 let marihuanu každý den. Je to na něm už hodně poznat, důsledky atd. Ztráta paměti, nedokáže se vůbec soustředit, je mu všechno jedno, neuvědomuje si, jak někomu svým chováním ubližuje, přijde mi bezcitný.. Já vím, že pokud nebude chtít on sám, tak mu nijak nepomůžu. Je mu 23 let, tak si říkám, že by mohl mít už rozum, ale bohužel ho nemá. Mám ho ráda, tak bych mu chtěla nějak pomoct, je to s ním čím dál horší.. Když si nezahulí, tak je to nejlepší človíček na světě, ale jakmile si zahulí, je z něj úplně někdo jiný a já už na to nemám sílu. Je schopný se mi třeba týden neozvat a já se o něj bojím, jestli se mu třeba něco nestalo nebo tak. A když se pak ozve, tak se strašně omlouvá. Pořád se nějak vymlouvá a z toho usuzuji, že je na tom už fakt špatně. Jednou jsem mu vzala "jointa" a byl úplně bez sebe. Nedokázal se bavit o ničem jiným než o tom. Pořád se mě ptal, kdy mu to už vrátím atd. Zkuste napsat svůj názor na věc, pomůže mi to.. Předem děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, také je jednoduchá odpověď, mějte ho ráda takového, jaký je. Ale víte, ono se to má tak. Pokud on sám necítí problém, těžko s tím cokoliv dělat. Navíc vy s ním zůstáváte i přes to, že bere. Pravděpodobně vám tedy jeho hulení tolik nevadí, zvládáte se přes to přenést. Riskovat rozchod s ním nejste ochotná, jak to chápu, raději s ním zůstanete za dané situace, než abyste se s ním rozešla. Nu, co můžete dělat. Dát mu jasně najevo, že stav, ve kterém se nachází je pro vás nepřijatelný. Můžete se s ním odmítnout stýkat ve chvíli, kdy hulí a je intoxikovaný, když se s ním nechcete, resp. neplánujete kvůli tomu rozejít. Možná, že vás má opravdu rád a začne o tom přemýšlet a pokusí se situaci nějak změnit. Když ne třeba rovnou přestat, tak alespoň hulení omezit. Nu, pokud mu to bude lhostejné, budete alespoň vědět na čem jste. Má zájem o konopí, ne o vás.